مسابقۀ مرگ

15 07 2010

مسابقه مرگ
عبدالقادر بلوچ
در دو بمبگذاری انتحاری در زاهدان دهها نفر کشته و زخمی شدند. حالا ست که همه اگر لیوان آب دستشان هست زمین می گذارند و بلوچستان را در صدر اخبار می نشانند اما وقتی دسته دسته جوان را بالای دار می برند و باد برایمان جنازه می‏رقصاند بلوچستان از ته اخبار هم غایب است. همین چند روز قبل مراسم ختم بخاری که یکی از مراسم مذهبی اهل تسنن هست بدون هیچ دلیل و توضیحی ممنوع اعلام شد و هیچکدام از خبرگزاریها حتی خبر نشدند که خبری شده است. وقتی از درد و رنجها و اعدام و زندان و شکنجه اجحافاتی که به استان می‏شود خبری در اخبار نباشد آن استان خبر ساز خواهد شد. در آن استان مرگ ارزان خواهد شد؛ زیستن بی ارزش خواهد شد و جوانان، مرگ طلب خواهند شد. روشنفکران و گروههای سیاسی ای که به مبارزه مسلحانه اعتقاد ندارند بارها و بارها نوشتند و هشدار دادند اما در این نظام کجاست گوشی شنوا. طبیعی است که در چنین حالتی برنده اصلی جندالله است. دو جوان که باید پر باشند از شور زندگی، تلخی مرگ پاشیده‏اند بر دهها انسان. دیری است که در استان ما زندگی ها چنان بر باد می‏رود که باد می‏برد برگ‏ها را.

بیهوده است که کسی از چون منی توقع داشته باشد کشت و کشتار و خون و خون ریزی را تایید کنم.

بیهودتر از آن توقعی است که کسی داشته باشد من گلوی ولی فقیه جاهل و نادان را رها کنم و بچسبم به جنایاتی که بر اثر جنایات او در دیار من قد علم کرده. در مسابقه ی مرگ افشانی برنده ای وجود ندارد هر چه زودتر متوقف نشود کثیف‏تر و غیر قابل توقف تر خواهد شد.

عبدالقادر بلوچ


کارها

Information

2 responses

16 07 2010
amir

belakhare baraye azadi bayad yk harekati kard hala har chi mikhad bashe behtar az ine ke hich kari nakard khoda in do javonam rahmat kone vali vaghean nemishod in harekat entehari nabashe akhe kheli harekatesh zayas baba nasalamati ma irani hastim

16 07 2010
ایرانی

مرگ بر تروریست

بیان دیدگاه