مبارزه مسلحانه آشکار و علنی کنونی باعث تضعیف مبارزه ملی و مدنی ملت بلوچ میشود !

3 11 2010

در مورد مبارزه مسلحانه کنونی مبارزین بلوچ ، حداکثر تلاش شده است که هیچگونه نظر منفی ای بیان نگردد ، اگر چه ما با مبارزات مسلحانه مرزبندی داریم ، اما همدردی سیاسی داشته ایم ، این بدان معنی نیست که از ابراز نظر و بیان دیدگاههای خویش ابا ورزیم .
تاریخ بکرات نشان داده است که حمایت جریانات سیاسی از مبارزات مسلحانه بطور آشکار ، به دستگیریهای گسترده و سرکوب شدید فعالیتهای سیاسی و اعدام های گسترده حامیان مبارزات مسلحانه منجر میشود .
متاسفانه چنین اشتباهاتی هم در مبارزات بلوچستان شرقی و هم به نحو کمتری در بلوچستان غربی دیده میشود که خود مبارزه مسلحانه را هدف دانسته و از اهداف عالی انسانی که مبارزان برای آن مبارزه میکنند ، غافل شده و در برابر رژیم های فاشیست ایران و پاکستان ، حامیان خویش را به مقتل گاهها میفرستند .
ما از مبارزین سیاسی انتظار داریم که از حمایت علنی از مبارزات مسلحانه خودداری نموده و از مبارزین مسلح انتظار داریم که به فعالیتهای سیاسی و مدنی روی آورده و مسئولیت هیچ عملیات مسلحانه را نپذیرند . چرا که خشونت ، جواب خشونت نمیتواند باشد ، بلکه آن را تشدید مینماید . در زمانی که احزاب کرد و … نیز از مبارزات مسلحانه و خشونت دوری جسته و خواهان یافتن راههای معقولتری هستند ، جا دارد که مبارزین بلوچ نیز در شیوه های مبارزاتی خویش تجدید نظر نمایند .
پیروز باد مبارزات مدنی ملت بلوچ !
« پــــــــــهــــــــره روتـــــاک »
« بـــــلــــــــوچ نــــــــیــــــوز »
پهره روتاک
چهارشنبه 12 آبان ماه سال 1389


کارها

Information

بیان دیدگاه