واکنش امنیت چی های زاهدان پرس به تظاهرات مردم راسک

16 05 2012

واکنش امنیت چی های زاهدان پرس به تظاهرات مردم راسک
می مکران ـ تظاهرات و اعتراضات مردم راسک به دستگیری های اخیر در چند روز اخیر با دخالت خونین نیروهای انتظامی وامنیتی به شهادت یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد، با سانسور شدید سایت ها و وبلاگ های حکومتی روبرو شد. اما در این میان سایت« زاهدان پرس» که به نظر می رسد وابسته به جریانات امنیتی حاکم بر استان است، این خبر را به صورت خاصی پوشش داده و به تحلیل این اعتراض مردمی پرداخته است. نگاهی به نظرات این سایت و بویژه مدیرمسئول آن نشان می دهد چه خطی بر وزارت اطلاعات استان حاکم است. در دید امنیت چی های استان، توطئه ای چند جانبه در استان در جریان است. آن ها تلاش می کنند روحانیت اهل سنت استان را به عربستان، به مجاهدین و به موساد اسرائیل متصل سازند. پیش از تلاش آن ها بر این بود که روحانیت اهل سنت را وابسته به اصلاح طلبان حکومتی بدانند. در این که سازمان های امنیتی کشورهائی همچون اسرائیل یا آمریکا و یا پاره ای کشورهای عربی تلاش خواهند کرد از نارضایتی مردم بلوچ سوءاستفاده کنند، حرفی نیست اما همه نیروهای مردمی در بلوچستان و هر اعتراض به حق را و هر سخن ائمه جمعه ی اهل سنت را به نیروهای امنیتی دیگر کشورها وصل کردن، شاهکار امنیت چی های استان است که درک عقب مانده، توطئه گرانه و نظامی خود نسبت به مسائل امنیتی را آشکار می سازند. مقامات استانی بجای حل مشکلات مردم و چاره اندیشی برای عقب ماندگی های استان، تنها و تنها به سرکوب و نیروی نظامی و انتظامی تکیه کرده اند و هر حرکت و اعتراض را توطئه خارجی می دانند. همین درک نظامی از مسائل امنیتی است که باعث شد تا تمامی خواهران و برادران افغانی را که سال ها در این استان زحمت کشیده بودند را به شکل وحشیانه ای اخراج کنند. این سیاست امنیتی بشدت خطرناک، جز کاشتن تخم کینه و نفرت چیزی به بار نخواهد آورد و خود می تواند زمینه ساز سوءاستفاده نیروهای سلطه گر نیز گردد. مقامات استانی باید به یاد داشته باشند که «آن ها که باد می کارند، طوفان درو می کنند!».

زاهدان پرس ـ ابعاد جدید ترور مولوی جنگی زهی / وحشت مثلث ترور در منطقه / اعترافات مهم «م.الف» و «ج.الف»
این در حالیست که عوامل مثلث ترور تلاش کردند روز قبل با ایجاد برخی بی نظمی ها و ناآرامی در شهرستان راسک پرونده شهید جنگی زهی را تحت تاثیر قرار بدهند که با حضور به موقع عوامل امنیتی این موضوع سریعا خنثی شد

بدنبال دستگیری یکی دیگر از عوامل دخیل در ترور مولوی شهید مصطفی جنگی زهی، ابعاد جدیدی از این جنایت کور فاش شد چنانکه اخبار واصله حکایت از آن دارد که بنابر اعترافات متهم اخیر، «م. الف» و «ج.الف» که اخیرا دستگیر شده اند، از عاملین این ترور ناجوانمردانه بوده اند.

به گزارش زاهدان پرس، منابع آگاه اعلام کردهاند پس از تکمیل پرونده و تحویل آن به مراجع قضایی به زودی اخبار مهمی از این جنایت کور به مردم غیور و شهید پرور استان سیستان و بلوچستان و به ویژه روحانیت معزز آن خطه ارائه ارائه خواهد شد.

گفتنی است که با برملا شدن ابعاد جدیدی از پشت پرده ترور مولوی جنگی زهکی امام جمعه شهرستان راسک عوامل مثلث ترور شامل منافقین، وهابیون و برخی کشورهای مرتجع عربی در منطقه سرباز و چابهار دچار دستپاچگی و غافلگیری شده اند.

این در حالیست که عوامل مثلث ترور تلاش کردند روز قبل با ایجاد برخی بی نظمی ها و ناآرامی در شهرستان راسک پرونده شهید جنگی زهی را تحت تاثیر قرار بدهند که با حضور به موقع عوامل امنیتی این موضوع سریعا خنثی شد.

لازم به ذکر است که مدیر مسئول زاهدان پرس چندی قبل در گفتگو با پایگاه خبری مشرق درباره ابعاد پنهان دستگیری های عوامل ترور مولوی مصطفی جنگی زهی گفته بود: مچنانکه در متن بیانیه وزارت اطلاعات نیز آمده است، اطلاعات موجود نشانه دخالت مثلث شوم سازمان منافقين (در طراحي عمليات)، گرايش هاي انحرافي متصل به وهابيت (در صدور مجوز و انجام عمليات تروريستي)، كمك هاي مالي برخي كشورهاي مرتجع منطقه تحت حمايت آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي در ترور مولوی مصطفی می باشد.

وی افزود: اخبار دریافتی از مراکز امنیتی و شواهد موجود نیز این مسئله را نشان می دهد که علی الخصوص پس از ایام فتنه 88 و در راستای استراتژی متحد کردن اپوزسیون خارج کشور و حتی با وجود تضاد فکری و عقیدتی 180 درجه ای برخی از این گروه ها با هم مشاهده می شود که با مدیریت سازمان سیا سازمان منافقین با گروهک ریگی در افغانستان و پاکستان ارتباط کاری و عملیاتی پیدا می کنند و حتی پس از آن بسیاری از آموزش های گروهک ریگی در حوزه های ترور و عملیات جاسوسی و خرابکاری توسط عوامل و مربیان سازمان منافقین صورت می پذیرد.

جهانتیغی ادامه داد: همچنین انتشار خبر انتقال احتمالی سازمان منافقین به یکی از کشورهای عربی و گشایش دفتر طالبان در کشور قطر نشان می دهد که پروزه بی ثبات سازی منطقه و همچنین محیط داخلی ایران با هدایت موساد و سیا و پادویی برخی سرویس های منطقه در سال جدید در دستور کار ویژه برای مهار جمهوری اسلامی در بهار بیداری اسلامی است.

این روزنامه نگار بیان کرد: با توجه به مقدمه گفته شده، ترور مولوی مصطفی و اطلاعات اخیر از عوامل پشت پرده شهادت او نشان می دهد که ترورهای هوشمند و ایدئولوژیک با هدف گذاری تاثیر بر اقلیت های قومی و مذهبی بخش ویژه ای از استراتژی کلان عملیات اطلاعاتی پنهان آمریکایی ها است که در سند جدیدنظامی آمریکا اشاره و همچنین از استراتژی جدید نظامی آمریکا در افغانستان را نیز رمز گشایی می کند که هدف از استقرار نیروهای کوچک زبده تکاوری ضد شورش و ضد تروریسم و ایجاد پایگاه های بزرگ دائمی نظامی در این کشور همسایه ایران به چه منظور است.

وی افزود: ترور مولوی مصطفی نشان داد که گسترش تروریسم وهابی در جنوب شرق ایران از مهمترین طراحی های آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی است.

جهانتیغی اظهار داشت: در هر صورت شبکه سازی برای ترور و ناامنی از طریق واهابیزه کردن برخی جوانان مستعد اهل سنت بهویژه در جنوب شرق با کمک مالی هنگفت عربستان سعودی و برخی مرتبطین وهابی با سازمان های جاسوسی منطقه ای صهیونیست ها و بازیگری برخی حوزه های غیر قانونی اهل سنت در سیستان و بلوچستان طی سالهای اخیر، شدت بیشتری گرفته که یکی از همین شبکه های ترور که با هر سه ضلع مثلث گفته شده در بیانیه وزارت اطلاعات مرتبط است، شهادت مولوی مصطفی جنگی زهی به عنوان یک مولوی انقلابی و حامی گفتمان امام ورهبری را رقم می زند.

این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: نکته دیگر همچنانکه قبلا هم پیش بینی شده بود با دستگیری عوامل شهادت مولوی مصطفی ضربه سنگنی به شبکه وهابی منطقه و در محیط داخلی ایران خواهد خورد که این موضوع از برکات خون شهید مولوی جنگی زهی هست.

جهانتیغی تصریح کرد: در لایه دیگر این موفقیت این مسئله قابل تامل است که با توجه به توضیحات گفته شده، هسته های دستگیر شده منجر به شناسایی ستاد منطقه ای و فرامرزی عوامل ترور در خارج از کشور شده و یا خواهد شد که ضربه امنیتی مهمی به برخی سرویس های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی محسوب می شود.

وی افزود: البته واضحتر همان خواهد بود که بگوییم دستگاه امنیتی ایران در فاصله کوتاهی یکی دیگر از ستادهای منطقه ای صهیونیست ها در مرزهای جنوب شرق را به شدت دچار آسیب اطلاعاتی کرده است.

جهانتیغی خاطر نشان کرد: اهمیت این موضوع هنگامی اهمیت آشکارتر می شود که بدانیم طی سالهای گذشته، ایستگاه های جدید و پیشرفته ای توسط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در افغانستان و پاکستان ایجاد شده است.

این روزنامه نگار در پایان تاکید کرد: در هر صورت گذشت چند ماه از ترور مولوی مصطفی که با هدف گذاری کاهش مقبولیت نظام در نزد اهل سنت جنوب شرق از طریق ترور مولوی های حامی نظام صورت گرفته، نتیجه عکس داده و شهادت این روحانی اهل سنت شتاب تازه ای از حمایت مردم را در قلب بلوچستان از جمهوری اسلامی به دنبال داشته است.

برای مطالعه بیشتر متن زیر را بخوانید

مشرق ـ نقش دستگاه امنیتی عربستان در ترور هدفمند مولوی مصطفی
شواهد زیادی نشان می دهد که دستگاه اطلاعاتی آل سعود در حال حاضر سه ماموریت عمده را در جنوب شرق ایران در دستور کار خود قرار داده است.

مهدی جهانتیغی روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با مشرق درباره ترور اخیر یکی از ائمه جمعه اهل سنت در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ترور مولوی مصطفی که از حامیان سرسخت گفتمان امام و رهبری در جنوب شرق محسوب می شود با توجه به شواهد موجود یک ترور هوشمند و در عین حال ایدولوژیک محسوب می شود.

وی افزود: شواهد فراوانی نشان می دهد که این ترور هدف گذاری های مهمی را دنبال میکرده و ابعاد این ترور نیازمند واکاوی بیشتر از ویژگی های مذهبی و سیاسی مولوی مصطفی می باشد.

این تحلیلگر سیاسی افزود: سه ویزگی بسیار شفاف مولوی مصطفی جنگی زهی شامل روحیه ضد وهابی گری، آل سعود و فتنه گران داخلی و حمایت قاطع از گفتمان امام و رهبری در سیستان و بلوچستان از او یک روحانی اهل سنت ساخته بود که سرویس های اطلاعاتی فعال را در جنوب شرق را بسیار آزار می داد.

جهانتیغی در ادامه افزود: در کنار این ویزگی ها وقتی پایگاه بسیار خوب این روحانی اهل سنت را در قلب بلوچستان ایران نیز اضافه می کنید به خوبی مشاهده می شود که دلایل کافی برای حذف فردی با جایگاه وی نمی تواند مدنظر دشمنان جمهوری اسلامی نباشد.

این روزنامه نگار در ادامه اظهار داشت: به همین دلیل مشاهده می شود که از چند سال قبل گروهک ریگی که امروز ارتباط ان با سرویس های جاسوسی موساد و سیا کاملا عیان شده است بارها وی را رسما تهدید به قتل کرده بود و حتی چند اقدام علیه وی و نزدیکانش نیز در اینباره از طرف این گروه های وهابی انجام شده بود که بنا به دلایلی ناکام ماند.

جهانتیغی ادامه داد: گروهک ریگی همواره به عنوان بخشی از استراتژی عملیات اطلاعاتی آمریکا علیه ایران به عنوان تکمیل کننده گزینه های همچون تحریم عمل کرده است.

وی بیان کرد: وقتی از این دریچه به این ترور نگاه می شود نقش دستگاه امنیتی عربستان سعودی نیز در اینباره بسیار پررنگ می شود و چه بسا معادله ترور را حل می کند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: شواهد زیادی نشان می دهد که دستگاه اطلاعاتی آل سعود در حال حاضر سه ماموریت عمده را در جنوب شرق ایران در دستور کار دارد. اول آنکه با ترزیق پول فراوان به برخی حوزه های علمیه اهل سنت درصدد عمق بخشی به تفکر وهابی گری در میان عموم اهل سنت مخصوصا جوانان بلوچ می باشد. دوم آنکه بالا بردن هزینه برای علمای اهل سنت حامی گفتمان جمهوری اسلامی در جنوب شرق از طریق ایجاد گروه های وهابی تروریست و تخریب در افکار عموی از طریق عوامل منطقه ای خود می باشد. سومین ماموریت دستگاه اطلاعاتی آل سعود به تصویر کشیدن چهره ای ضد سنی از جمهوری اسلامی – پروزه بزرگ ایران هراسی – در منطقه می باشد. در کنار این هدفگذاری مشاهده می شود که دستگاه رسانه ای آل سعود منجمله العربیه همواره اخبار گروهک ریگی و علمای متمایل به گفتمان وهابی گری را حمایت رسانه ای کرده و همواره در جهت دو قطبی کردن شیعی سنی در جنوب شرق ایران و خارج از ایران -خاورمیانه – عمل می کند. پیش فرض مهم هر سه هدفگذاری این می باشد که سرویس جاسوسی آل سعود حضور علمای اهل سنت حامی گفتمان انقلاب همانند مولوی جنگی زهی را که جایگاه مردمی مناسبی نیز را دارند مانع جدی تحقق این اهداف می دانند.

جهانتیغی اظهار داشت: این ترور در حالی اتفاق می افتد که منابع امنیتی چندی قبل از دیدار جانشین عبدالمالک ریگی با مسولین امنیتی ال سعود در ریاض خبر داده بودند.

وی افزود: بنابراین می توان گفت که قلب راهبرد ترور مولوی مصطفی ایجاد فضا بیشتر برای تبلیغ و هابیت در جنوب شرق ایران می باشد.

این روزنامه نگار افزود: سرویس های جاسوسی می دانند ایران با حمایت بی دریغ از آرمان فلسطین و گروه های جهادی سنی مانند حماس و همچنین برخورداری از حمایت ده ها عالم سنی در داخل ایران و عموم جامعه اهل سنت ایران از جمهوری اسلامی در میان کشورهای سنی منطقه منجمله مصر، لیبیی، تونس و حتی عربستان سعودی دارای جذابیت های خاص و قدرت نرم بی نظیری می باشد که باید هرچه سریعتر به آن خدشه وارد کنند . ترور مولوی جنگی زهی هدف گرفتن یکی از این پاردایم های تشکیل دهنده برتری قدرت نرم ایران در منطقه می باشد. به همین دلیل سرویس اطلاعاتی غرب با همکاری عناصر منطقه ای خود می خواهند قدرت نرم ایران را در کشورهای همچون عربستان سعودی و بحرین با اقدامات نیمه سخت مانند ترور تحت تاثیر قرار دهند.

جهانتیغی افزود: امثال مرحوم مولوی مصطفی با حضور به موقع در صحنه های دفاع از انقلاب و حمایت از رهبری و جمهوری اسلامی همواره به پروزه تصویر سازی از نظام ایران به عنوان یک نظام ضد سنی خدشه های جدی وارد کرده اند که تنها راه برای سرویس های اطلاعاتی برای مقابله گزینه ترور و حذف فیزیکی می باشد.

این تحلیلگر سیاسی بیان کرد: ویژگی دیگر مولوی مصطفی مقابله وی با برنامه های فتنه گران داخلی می باشد که در آخرین مورد همزمان با پروزه تحریم انتخابات از طرف سران فتنه و عوامل آنها سخنرانی ها و مصاحبه های متعدد مولوی جنگی زهی نشان می دهد که وی همواره در میان اهل سنت نسبت به انتخابات آینده از طراحی دشمن و استراتژی کم کردن مشارکت مردمی سخن گفته و حضور اهل سنت را در انتخابات یک واجب شرعی می دانسته است.

این روزنامه نگار افزود: این سخنرانی های افشاگرانه مولوی جنگی زهی مصادف با طراحی غرب برای کمرنگردن مشارک مردم در انتخابات آتی و علی الخصص اقلیت های مذهبی و مخصوصا به صورت ویژه در جنوب شرق ایران بود. گزینه تحریم انتخابات در سیستان و بلوچستان گرچه امکان تحقق واقعی این سناریو در این استان هیچگاه به دلایل مختلف امکان اجرایی شدن ندارد ولی می تواند به صورت محدود در حد هدف گذاری رسانه ای منجر شود. برای اجرای همین پروزه است که چندی قبل خبرگزاری دویچه وله از چگونگی احتمال اجرای تحریم انتخابات در سیستان و بلوچستان گزارشی را منتشر کرد و در این گزارش تحریک آمیز درصدد القا این مطلب بود که گزینه تحریم انتخابات در سیتستان و بلوچستان از طرف اهل سنت یک گزینه جدی می باشد! این در حالیست که میزان مشارکت اهل سنت در سیستان و بلوچستان در انتخابات های قبلی همواره بالای 80 درصد بوده است. فتواهای علمایی همچون مولوی مصطفی مبنی بر واجب بودن حضور اهل سنت در انتخابات سدی محکم در مقابل این سناریو سرویس های غربی بوده است.

وی افزود: پیش بینی حضور گسترده حضور اهل سنت در انتخابات آت مجلس سبب خواهد شد که قسمت اعظمی از گزارش حقوق بشری احمد شهید که به حقوق اقلیت ها در ایران می پردازد را از اعتبار بیاندازد و این ترور بی ارتباط با این موضوع نیز نمی باشد.

جهانتیغیی افزود: اما تشییع جنازه با شکوه این عالم سنی با حضور گسترده مردم آحاد اهل سنت نشانه شکست تمامی این پروزه ها می باشد و هراس روز افزون سرویس های غربی از محبوبیت رهبر معظم انقلاب در میان اهل سنت بیشتر از قبل شده است.

این روزنامه نگار در ادامه نیز افزود: این ترور از بعد ملی نیز قابل اهمیت می باشد، زیرا فاصله کم میان ترور مهندس احمدی روشن و مولوی مصطفی نشان دهنده این می باشد که ایجاد ناامنی و امنتیتی کردن فضای جامعه ایران در آستانه انتخابات اینک به استراتژی ثابت سرویس های اطلاعاتی غرب تبدیل شده است .

جهانتیغی افزود: ضمن آنکه ترور مولوی مصطفی نشان داد که سناریو روسی انتخابات که در آن امنیتی کردن فضای استانهای مرزی و دارای تنوع مذهبی و قومی یک اصل جدی می باشد و گشترش فضای امنیتی از مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی مدنظر می باشد باید بیش از پیش دستگاه های امنیتی کشورمان را نسبت به این موضوع حساس کند.

این روزنامه نگار در پایان تاکید کرد: پی گیری عوامل ترور و شناساندان انها به مردم سیستان و بلوچستان سبب افشای خط نفاق و وهابیت در این استان خواهد شد.


کارها

Information

بیان دیدگاه