جاده های مرگ در سیستان و بلوچستان

27 05 2014

balouch-tasadof1هفته خونیبن در جاده های جنوب استان سیستان و بلوچستان
در این هفته شاهدیم که در تصادف شدید خودروها در جاده های چابهار ، نیکشهر ، نوبندیان و.. ده ها تن از هموطنان کشته و تعدادی نیز زخمی شدند، نکته قابل تامل اینکه تمامی کشته ها بر خودروی های ایرانی سوار بودند و چه بسا این خودروها از کیفیت مناسبی برخوردار بودند

، حداقل شاهد کشته شدن این عزیزان نبودیم ، آخه چطور می شود یک ۲۰۶ با تریلی گندم تصادف کند و منجر به آتش سوزی شود ، تصاویر خود گویای واقعیت است ، بی تعارف عید مبعث بر کام من که تلخ شد ، خامواده های این عزیزان را نمی دانم ، حتما عده ای معتقدند عجل آن بندگان خدا رسیده بود و یا راننده ها خطا کار بوده اند ، کسی نیست که بگوید در دنیای امروز وسلیه ها طوری ساخته می شوند که وقتی حادثه ای به هر دلیلی روی داد ، سرنشیننان کمترین آسیب را ببینند اما ما بقدری دچار افراط شده ایم که ابتدا خودمان را محکوم می کنیم و سازندگان را فراموش می کنیم و این داستان همچنان ادامه دارد (از فیسبوک)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
balouch-tasadof2محور نیکشهر – چابهار و یک تصادف شدید دیگه.
بر اثر این سانحه رانندگی عبدالغفار قره‌داشلی کارشناس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر و اعضای خانواده‌اش طعمه حریق شدند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دیروز در سانحه رانندگی ناشی از واژگونی مینی بوس در محور
خاش_زاهدان 7نفر کشته و 14 نفر زخمی شدن…
در حادثه ای دیگر امروز یک دستگاه اتوبوس در محور ایرانشهر به خاش بعلت سرعت زیاد از جاده منحرف شد که در این حادثه 9نفر زخمی شدن
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
khash-tasadofاتوبوس حامل مسافران هموطنانمان در محور زاهدان خاش بیست پنج کیلومتری خاش ازمسیرخارج شده واژگون گردیده ومنجر به پنج نفرکشته وهیجده نفر زخمی داشت بیماران وفوت شدگان دربیمارستان امام خمینی شهرستان خاش هستندواوضاع بعضیها وخیم میباشد-
يكي از کسانی که در این مسیر با اتوموبیلش مسافرت می کرد امروز ميگفت كه اين اتوبوس امروز قبل ازينكه واژگون بشه از من كه سرعتم حدود 130 تا 140 كيلومتر سرعت داشتم با سرعت خيلي بالايي سبقت گرفت جلوتر كه امدم ديدم واژگون شده. تنها جاده هاي ما خطرناك نيستند.
به گزارش خبرگزاري نسيم، در پي واژگوني يک دستگاه ميني بوس در محور خاش – زاهدان هفت تن کشته و 14 تن ديگر زخمي شدند.
شهرياري، مسئول واحد امداد و نجات هلال احمر شهرستان خاش افزود، اين ميني‌بوس مقارن ساعت ۱۳ امروز در محور خاش- زاهدان واژگون شده است.
حال تعدادي از مجروحان حادثه وخيم گزارش شده است.
حميدرضا شهرياري افزود، سه تيم عملياتي امداد و نجات جاده‌اي هلال احمر با همکاري اورژانس مجروحان اين ميني‌بوس را به بيمارستان انتقال دادند. براساس اظهارات شاهدان عيني و بررسي پليس علت اصلي وقوع اين سانحه سرعت بالاي خودروي حامل مواد سوختي قاچاق و پيچيدن غيرمجاز اين خودرو مقابل ميني‌بوس بوده است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سیستان و بلوچستان بدون آزاد راه
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با گستره 187.502 کیلومترمربعی و برخورداری از شبکه طولانی راهها دچار فقر راههای ارتباطی است بطوریکه از داشتن آزاد راه به کلی محروم است.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با گستره 187.502 کیلومترمربعی و برخورداری از شبکه طولانی راهها دچار فقر راههای ارتباطی است بطوریکه از داشتن آزاد راه به کلی محروم است.

این در حالی است که به گفته ˈابوالفضل باقرنیاˈ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در سیستان و بلوچستان و مدیرکل راههای شمال استان این خطه جنوب شرق ایران با برخورداری از حدود 1500 کیلومتر مرز آبی و خاکی با دو کشور افغانستان و پاکستان و دسترسی به آبهای آزاد بین المللی از طریق بندر چابهار و دارا بودن هفت بازارچه مرزی، از ظرفیت ترانزیتی بالایی برخوردار است.

سیستان و بلوچستان 25 هزار و 500 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از این میان 10 هزار و 360 کیلومتر آن خاکی و فاقد آزاد راه است.

به گفته برخی کارشناسان یکی از عوامل توسعه نیافتگی سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد، تجارت و ترانزیت فقدان راههای ارتباطی مناسب است و شاید از همین رو ˈصدرالله بماناˈ معاون سازمان راهداری کشور در زاهدان گفت: ظرفیت بالای ترانزیتی سیستان و بلوچستان مورد غفلت واقع شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان مستقر در ایرانشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع حدود 12 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی مربوط به حوزه استحفاظی این اداره پنج هزار و 660 کیلومتر آن آسفالت نشده است.

ˈایوب کردˈ افزود: فقط 28 کیلومتر از راههای جنوب سیستان و بلوچستان استانداردهای بزرگراه را دارد.

ˈمنصور ملاشاهیˈ معاون اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان نیز به ایرنا گفت: از مجموع 13هزار و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مربوط به حوزه این اداره کل 4700 کیلومتر آن خاکی است.

آمارهای ارائه شده در حالی بیان می شود که حتی بسیاری از راههای آسفالته سیستان و بلوچستان نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند و طی سالهای گذشته اقدام چندانی برای مرمت و یا نگهداشت آن انجام نشده بطوری که مطابق آمار جمع بندی شده خبرنگار ایرنا از اظهارات مسوولان محلی فقط طی دو ماه نخست امسال دهها سانحه رانندگی در محورهای ارتباطی این استان رخ داد که بر اثر آن نزدیک به 100 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، همچنین هر از چندگاه در خبرها می خوانیم مادران باردار حین انتقال از روستاها به مراکز درمانی در راههای ناهموار و سخت گذر سیستان و بلوچستان جان خود را از دست می دهند و یا فرزندانشان قربانی می شوند.
balouch-tasadof

Advertisements

کارها

Information

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s




%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: