جندالله مسئولیت اقدام تروریستی زاهدان را به عهده گرفت

15 07 2010

مَی مَکُران ـ بر اساس اخبار منتشر شده، در یک اقدام تروریستی که جندالله مسئولیت آن را به عهده گرفت، دو انفجاز زاهدان را لرزاند. در این اقدام تروریستی چندین نفر کشته و ده ها نفر ز خمی شده اند. هر چند جندالله این اقدام جنایتکارانه را در انتقام به اقدام جنایت کارانه رژیم در اعدام عبدالمالک ریگی و برادرش، ذکر کرده است اما این امر نمی تواند مورد تأئید آزادیخواهان باشد. روشن است اقدامات جنایت کارانه رژیم در بلوچستان و سراسر ایران خشم و نفرت همگان را بر می انگیزاند اما این امر نمی تواند توجیه گر اقدامات تروریستی انتحاری باشد که چرخه خونریزی و خشونت را سرعت می بخشد و به نفع جنبش ملی بلوچستان نیز نیست.
دو انفجار قوي در مسجد جامع زاهدان+تکمیلی
سردار عليرضا جاهد اظهار داشت: دقايقي پيشي دو انفجار در مسجد جامع زاهدان رخ داد.
به گزارش خبرگزاري فارس دقايقي پيش دو انفجار در مسجد جامع شهر زاهدان به وقوع پيوست.
سردار عليرضا جاهد فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تأييد اين خبر گفت: نيروهاي ما هم‌اكنون با حضور در محل حادثه مشغول بررسي آن هستند.
تکمیلی:
حسينعلي شهرياري گفت: ابتدا فردي با پوشش زنانه قصد ورود به مسجد جامع را داشته كه از ورود وي جلوگيري مي‌شود. در انفجار اول سه يا چهار نفر شهيد مي‌شوند چون انفجار اول جلوي درب ورودي مسجد رخ مي‌دهد اما چند دقيقه بعد كه مردم براي كمك‌رساني مي‌آيند در آن شلوغي فرد دومي عمليات انتحاري ديگري انجام مي دهد.
حسينعلي شهرياري نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي كه در خصوص دو انفجار صورت گرفته در مسجد جامع زاهدان با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس گفت‌وگو مي‌كرد، اظهار داشت: اين دو انفجار طي عمليات انتحاري انجام شده است.
وي افزود: در ابتدا فردي با پوشش زنانه قصد ورود به مسجد جامع شهر زاهدان را داشته كه در جلوي درب ورودي مسجد از ورود وي به داخل مسجد جلوگيري مي‌شود.
به گفته شهرياري تاكنون مشخص نشده فرد مذكور مرد بوده يا زن.
نماينده زاهدان در خانه ملت ادامه داد: در انفجار اول سه يا چهار نفر شهيد مي‌شوند چرا كه انفجار اول در جلوي درب ورودي مسجد رخ مي‌دهد اما چند دقيقه بعد كه مردم براي كمك‌رساني مي‌آيند و در آن شلوغي فرد دومي مي‌آيد و با عمليات انتحاري انفجار دوم رخ مي‌دهد.
وي با بيان اينكه هنوز تعداد افرادي كه شهيد شده‌اند مشخص نيست، تصريح كرد: به نظر مي‌رسد متأسفانه تلفات اين دو انفجار به اندازه تلفات مسجد علي بن ابيطالب باشد.
شهرياري با تأكيد بر اينكه تاكنون اطلاعات دقيقي از انفجارها و تعداد شهدا در دسترس نيست، عنوان كرد: واقعا اين انفجارها قابل پيش‌بيني بود بنده بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام كه عوامل بازمانده از جريانات وهابيت و ريگي وجود دارند و مي‌خواهند اقدامي انجام دهند تا بگويند كه هنوز حضور دارند.
رئيس كميسيون بهداشت مجلس در بخش ديگري از اين گفت‌وگو متذكر شد بارها اين تذكر را به مسؤلان امنيتي استان زاهدان داده‌ام و حتي قبل از تعطيلات عيد نوروز كتبا طي نامه‌اي به مسؤلان يادآوري كردم كه بايد مراقبت‌هاي امنيتي را در استان سيستان و بلوچستان گسترش دهند.
وي با يادآوري اينكه زمانيكه عمليات انتحاري باشد وضعيت متفاوت است، توضيح داد: اين جريانات تلاش بسيار زيادي داشته‌اند اما اكنون نيز موفق نشده‌اند كه وارد مسجد جامع شهر زاهدان شوند.
وي اضافه كرد: مردم در مسجد در حال برگزاري جشن ميلاد حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسين (ع) بوده‌اند.
نماينده زاهدان در مجلس در ادامه با بيان اينكه تاكنون فرد يا گروهي مسؤليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است، يادآور شد: اين انفجار به عهده عوامل وابسته به گروهك ترويستي ريگي است.
اطلاعیه جندالله
بسم الله الرحمن الرحیم
بدینوسیله جنبش مقاومت جندالله به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که امشب دو تن از فرزندان ایمان و حماسه در عملیاتی بی نظیر در قلب سپاهیان و پاسداران که در حسینیه زاهدان مشغول برگزاری همایش روز پاسدار بودند بیش از صد تن از پاسدارن و سپاهیان حزب الشیطان را به درک اسفل السافلین واصل کردند.
نوجوان عزیز محمد ریگی و مجاهد عبدالباسط ریگی این عملیات عظیم را به اجرا گذاشتند و یزیدیان زمان را به سزای اعمال جنایتکارانه و ننگینشان رساندند.
در این عملیات در مرحله اول مجاهد بزرگوار عبدالباسط ریگی خود را به میان پاسداران در همایش روز پاسدار رسانده و با انفجار خود دهها تن را به هلاکت رساند و پس از آن که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی منطقه را به محاصره خود درآورده بودند شهید عزیز محمد ریگی خود را به میان جمع نیروهای امنیتی و نظامی رسانده و با انفجار خود دهها تن دیگر را به درک واصل نمود.
این عملیات پاسخی است به جنایات بی وقفه رژیم در بلوچستان که فکر می کرد با دستگیری و شهادت رهبر شهید امیر عبدالمالک مبارزه به پایان رسیده است اما دو جوان شهید با فدا کردن خود رویای دژخیمان و طاغوتیان را به خاک مالیدند و با شهید کردن خود ثابت کردند که این مبارزه و جهاد را نهایتی جز شکست و رسوائی متجاوزان و جنایتکاران نیست و نخواهد بود.
فرزندان ایمان با پروردگار خود عهد بسته اند که تا آخرین قطره خون به جهاد و مبارزه ادامه دهند و عرصه را برای متجاوزان و جنایتکارن تنگ کنند تا سرزمین بلوچستان را ترک کنند و مردم مسلمان بلوچ خود بتوانند بر سرنوشت خود حاکم شوند.
یا زندگی با عزت یا مرگ با شرف
جنبش مقاومت جندالله


کارها

Information

4 responses

16 07 2010
amir

vali kash entehari nabod kheli bi kelasie nemishod ba arpichi7 bezanin kheli setame in kar

16 07 2010
ray

freedom for Iran***

16 07 2010
hamed

خدا شهیدان ریگی را رحمت کند – روحشان شاد

16 07 2010
سالار

بخدا قسم من هم اگر سلاح یا مواد منفجره داشته باشم حاضر هستم به این نظام و رژیم آخوندی در ماه رمضان که نزدیک است ضربه بزنم.

مخصوصاً نیروی انتظامی تهران بزرگ که به قرآن قسم اگر کاری از دست من بر آید حاضرم انجام دهم که نابودشان کنم

بیان دیدگاه