آیا مسئول انفجارهای چابهار پاکستان است؟

16 12 2010

مَی مَکُران ـ برخی از مقامات حکومتی و سایت های وابسته به حکومت، به دنبال انفجارهای خونین، غم انگیز و نفرت انگیز چابهار، انگشت اتهام را به سوی کشور همسایه، پاکستان نشانه گرفته اند. روشن است که اداره اطلاعات ارتش پاکستان، همان نقشی را در پاکستان بازی می کند که اداره اطلاعات سپاه پاسداران ایران به رهبری حسین طائب در ایران بازی می کند. وقتی که اداره اطلاعات سپاه پاسداران، سپاه بدر عراقی ها را آموزش می داد نباید از همتایان خود در پاکستان گله کند که عده ای را آموزش می دهند. هر چیز که عوض داره گله نداره. اما مشکل اصلی اینجا نیست. مشکل اصلی اینجاست که چه بر سر جوانان بلوچ آورده اید که به آن طرف مرز پناه می برند و با بستن کمربندی های انفجاری بر می گردند و خود و همو طنانشان را تیکه پاره می کند؟ آیا نیروهای انتحاری و آنها که ادعا می شوند دستگیر شده اند، ایرانی نیستند؟ چرا این جوانان از دست حاکمیت عاصی شده اند؟ اگر آن ها نیز از امکانات برابر، برای تحصیل، کار و زندگی برخوردار بودند و برادران تنی محسوب می شدند، اینچنین کینه به دل می گرفتند؟ خوب است مسئولان رژیم به این سئوالات پاسخ دهند. خوب است که مدعیان حاکم و قلم بدست های حکومتی، به این سئوالات هم پاسخ دهند و همه مشکلات و ریشه های آن را به گردن دولت همسایه و کشورهای دور و نزدیک نیاندازند. اگر جوانانی به دیگران و به قول شما به دشمنان پناه می برند، یادتان باشد که از دست شما فرار کرده اند. شمائی که زندگی را برایشان در وطن خودشان به جهنم تبدیل کرده اید.!
زاهدان پرس : مسئوليت انفجارهاي چابهار با كيست؟
تاريخ انتشار:24 آذر 1389
بار ديگر شاهد آن بوديم كه تروريست ها در شرق كشور عده اي از هم وطنان عزيزمان را به خاك و خون كشيدند تا ميزان دشمني خود را با تمامي مردم ايران اسلامي و در آستانه روز عاشوراي حسيني نشان دهند.
صبح چهارشنبه 9 محرم 1431 (ه.ق) در دو انفجار جداگانه كه در فاصله مكاني كمي از يكديگر صورت گرفت، بيش از 30 تن از مردم چابهار كه مشغول عزاداري براي ابا عبدالله حسين (ع ) بودند به شهادت رسيده و عده ديگري نيز مجروح شدند كه بيشتر آنان را جوانان و نوجوانان شامل مي شوند.
شايد در نگاه اول شكل وقوع اين انفجارها و در چنين مقطعي و در ميان جمع عظيمي از عزاداران امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل عباس اين گونه به نظر برساند كه طراحان آن قصد ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني را داشته اند كه بايد گفت چنين نيست.
روحانيون، مقامات، مسئولين و روساي قوم هاي ساكن در شرق كشور عزيزمان سال هاست كه با آرامش و برادري در كنار ساير اقوام و مذاهب زندگي مي كنند و هيچ گاه نيز دست به اقدامات خشونت آميز و تروريستي نزده اند. اين افراد بارها تاكيد كرده اند كه با تروريست ها نسبتي نداشته و اقدامات آنها را تاييد نمي كنند.
بايد گفت بعد از دستگيري و اعدام عبدالمالك ريگي، شرور و تروريست شرق كشور، موجي از شادي تمامي كشور و به ويژه استان سيستان و بلوچستان را در بر گرفت كه خود نشان دهنده ميزان تنفر مردم ايران و اين استان، با اين تروريست و عامل بيگانه بود.
با توجه به اين امر، براي شناسايي عوامل وبرنامه ريزان اين گونه اقدامات تروريستي بايد نگاهي دقيق تر به پشت پرده اين گونه اتفاقات انداخت .
علي عبدالهي معاون امنيتي وزارت كشور در خصوص دو انفجار تروريستي كه صبح امروز چهارشنبه در چابهار رخ داد عنوان كرد كه تجهيزات و امكانات پشتيباني عاملان حادثه تروريستي بيانگر آن است كه اين عوامل توسط سرويس هاي پيشرفته اطلاعاتي منطقه و آمريكا حمايت شده اند.
اين سخنان مويد اين حقيقت است كه سرنخ هاي اين رويدادها ي تروريستي را بايد در فراتر از مرزهاي ملي جستجو كرد.
به گفته تحليل گران مسايل منطقه ، برنامه ريزي، سازماندهي و تجهيز اين تروريست ها از خارج از مرزهاي كشور و در قالب ‹ميليشياي پاكستاني› صورت مي گيرد كه هر از گاهي به عنوان ‹لشكر جنگوي’، ‹جندالشيطان› و ‹طالبان› منشا برخي از شرارت ها در شرق كشورمان و منطقه هستند.
به گفته آنان ، اين جريان سلفي- وهابي صرفا عنوان ‹ميليشاي پاكستاني› را دارند اما در عمل در حقيقت عروسك هاي در دست اسلام آباد و ‹ ISI ‹ سازمان اطلاعاتي دولت پاكستان- هستند.
اين تحليل گران بر اين باورند كه كساني كه با تفكرات سلفي- وهابي خود بدنبال ايجاد به اصطلاح ‹امارت اسلامي› در سرزمين افغانستان و پاكستان و سپس ساير كشورهاي اسلامي هستند در درون خاك پاكستان و به طور مشخص شهري به نام كويته حضور دارند و از ‹ISI ‹ دستور مي گيرند.

خاك پاكستان كه خاستگاه اين جريانات ترويستي است، متاسفانه به محلي براي برنامه ريزي، هماهنگي، آموزش و تجهيز اين نيروهاي تروريستي تبديل شده و اگر اسلام آباد ناتوان از كنترل مرزهاي خود با ايران و يا ساير كشورهاي همسايه است و قصد دارد تا مسئوليت اين اقدام را از خود سلب كند، اين مساله را اعلام كند تا تهران براي تامين امنيت خود راسا اقدام كند.

بايد به صراحت اعلام كرد كه مسئوليت هر نوع اقدام تروريستي اعم از انفجار، آدم ربايي و قتل در نوار شرقي كشور با دولت پاكستان است و اين كشور همسايه بايد نسبت به اين موضوع پاسخگو باشد.

نكته قابل تامل اين است كه هيچ تحليلگر آشنا به منطقه در مورد نقش ISI –سازمان اطلاعاتي- پاكستان و ‹ميليشياي پاكستاني› در اقدامات تروريستي منطقه ترديدي ندارد.

تهران منتظر پاسخ جدي اسلام آباد به اين واقعه است و تكرار اين گونه اقدامات تروريستي براي جمهوري اسلامي ايران به هيچ عنوان قابل قبول نيست.
تمامي اتفاقاتي كه در صحنه افغانستان، پاكستان و نوار شرقي كشورمان رخ مي دهد را بايد با اقدامات ‹ميليشياي پاكستاني› سنجيد.
‹ميليشياي پاكستاني› مفهومي است كه مي تواند تبيين كننده رابطه اتفاقات تروريستي و نقش دولت پاكستان در آن باشد.
دولت پاكستان يكبار و براي هميشه بايد نسبت خود را با اين گونه جريانات روشن كند و تصميم خود را بگيرد.
خبرگزاري فارس: هشت نفر ديگر از عواملِ جنايت تروريستي تاسوعاي چابهار، دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس ، يك مقام آگاه در وزارت اطلاعات اعلام كرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در اقدامي ويژه اطلاعاتي ـ عملياتي سحرگاه امروز ، موفق شدند هشت نفر ديگر از عوامل تروريستي و مرتبطان اين جنايت را در شهرستان هاي چابهار ، نيكشهر و كناركِ سيستان و بلوچستان شناسايي و دستگير كنند.
اين مقام آگاه افزود : برابر اطلاعات بدست آمده ، اينگونه اقدامات با هدايت سرويس هاي اطلاعاتي جريان سلطه و با هدف ايجاد ناامني و جلوگيري از جهش بزرگ اقتصادي منطقه جنوب شرق كشور و بندر چابهار صورت پذيرفت كه با استعانت از خداوند متعال ، توطئه ها با هوشياري سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و خنثي خواهد شد.
پيش از اين هم يك مقام آگاه در وزارت اطلاعات ، گفته بود : سه بمب گذار كه از يك كشور همسايه وارد ميهن‌مان شده بودند و در تور ماموران ويژه وزارت اطلاعات قرار داشتند طي اقدامات كور جداگانه‌اي قصد بمب گذاري در مناطقي از جنوب و شرق كشور را داشتند كه يك تروريست در درگيري با ماموران وزارت اطلاعات به هلاكت رسيد.
به گفته وي عنصر تروريست دوم هنگام خروج از كشور دستگير و نفر سوم ميان جمعيت متاسفانه موفق شد به اقدام كور خود دست بزند و تعدادي از عزاداران حسيني را در شهر چابهار به شهادت برساند.
معاون امنيتي وزارت كشور در گفتگو با ايرنا:
برخي مقامات محلي پاكستان با اقدامات تروريستي ارتباط دارند
تهران-معاون امنيتي وزارت كشور با تاكيد بر اين كه برخي مقامات محلي دولت پاكستان با اقدامات تروريستي ارتباط دارند، گفت: تروريست ها اوراق عبور خود را از برخي مقامات محلي پاكستان دريافت مي كنند.
‹علي عبداللهي› روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با بيان اين كه تروريست ها در پاكستان آموزش مي بينند اظهار داشت كه ما تذكرات لازم را به پاكستاني ها داده ايم ولي آنان هيچ اقدام جدي در اين زمينه انجام نداده اند و نسبت به دستگيري اين تروريست ها اقدام نكرده اند.
وي با بيان اين كه برخي از مقامات محلي دولت پاكستان مرتبط با اين موضوع هستند؛ گفت: اعترافات عبدالمالك ريگي مويد اين قضيه است كه عقبه اين تروريست ها در پاكستان است و آنان اوراق عبور خود را از برخي از دستگاه ها و مقامات محلي پاكستان مي گيرند.
عبداللهي با بيان اين كه روز گذشته جلسه شوراي امنيت كشور برگزار شد گفت: در اين جلسه تصميمات لازم اتخاذ شد و پيگيري هاي لازم در اين خصوص صورت خواهد گرفت.
عمليات تروريستي و انفجار در جمع عزاداران حسيني در چابهار كه روز گذشته رخ داد، حدود 130 نفر از مردم شيعه و سني از جمله چند زن و نوزاد را شهيد و مجروح كرد.
نايب رييس كميسيون امنيت ملي:
دولت پاكستان بايد اقدامات جدي در مبارزه با تروريست ها انجام دهد
تهران-نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه مردم بايد به نيروهاي اطلاعاتي كمك كنند تا تروريست ها را به دام بياندازند اظهار داشت كه دولت پاكستان بايد اقدامات جدي در مبارزه با تروريست ها انجام دهد.
‹محمد كوثري› روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا با بيان اين كه دولت پاكستان اشرافي بر تحركات تروريست ها در اين كشور ندارد اظهار داشت كه اين تروريست ها از سوي برخي افراد وهابي آموزش مي بينند و با ايده هاي خرافي و تنويري تلاش مي كنند كه جوانان را به سوي خود جلب كنند.
وي با بيان اين كه پاكستان بايد در اين خصوص اقدامي جدي انجام دهد اظهار داشت كه استكبار جهاني خصوصا آمريكا و صهيونيست ها در اين موضوع دست دارند و با چنين اقداماتي مي خواهند تفرقه ايجاد كنند.
عمليات تروريستي و انفجار در جمع عزاداران حسيني در چابهار كه روز گذشته رخ داد، حدود 130 نفر از مردم شيعه و سني از جمله چند زن و نوزاد را شهيد و مجروح كرد.

–>


کارها

Information

یک پاسخ

22 12 2010
rostam

مسوول کشتارها فاشیسم اسلامی است که با خون آمد ، با خون زندگی کرد، در دل مردم ما خون کرد و با دریایی از خون خواهد رفت. کسی که برای آمدن خود پانصد نفر را در سینما رکس سوزاند معلوم است جنایت میکند. قربانیان این رژیم را نباید سرزنش کرد. یکی با حرف و دیگری با لنگه کفش و سومی با بمب مروز جلو . دست همه شان درد نکند.

بیان دیدگاه