اسیرکشی بُزدلانه در سنت بلوچی ما نیست!

26 03 2014

balouch-gerogan2
بی برگ براهوئی
گروه «جیش العدل» که خود را مدافع منافع اهل سنت و گروه های جهادی در سوریه اعلام کرده و گاه گاهی نیز از خواست های اهل سنت بلوچستان دم می زند، با انتشار بیانیه ای در سوم فروردین امسال، خبر کشتن یکی از گروگانهای خود را اعلام کرد. اعدام بزدلانه یک سرباز مرزبان گروگان با واکنش سرد و بی تفاوت رهبران رژیم اسلامی روبرو شد. برای آنها جان یک سرباز، ارزش آن را ندارد که به آن واکنش نشان دهند ، با خانواده او تماس بگیرند و یا حتی تسلیتی خشک و خالی بفرستند.

اما این خبر در افکار عمومی مردم ایران و در شبکه های اجتماعی که بازتاب حضور فعالان و روشنفکران و دلسوخته گان این مرز و بوم است، با واکنش های بشدت خشمگینانه و متاثرانه ای روبرو شد. حجم یادداشت ها در فیسبوک، توئیتر و وبلاگ های شخصی و تعداد بالای کاریکاتورهای کشیده شده توسط هنرمندان، نشان می دهد که این اقدام غیرانسانی، با چه واکنش غیرمنتظره ای در آغاز سال نو و در جشن های نوروزی روبرو شده است. آری، اولین اعدام امسال را «جیش العدل» رقم زد تا گوی سبقت را از سران جنایتکار جمهوری اسلامی که صدرنشیین اعدام در جهانند برباید.

اما دریغ که این همه به نام ملت ما، به نام ما مردم بلوچ و به نام استان مظلوم ما رقم خورده است. ای شمائی که خود را مدافع اهل سنت می دانید؛ ای شمائی که سنگ مردم رنجیدۀ بلوچ را بر سینه می زنید؛ آیا می دانید با این کارتان به ما خیانت می کنید. از کی تا به حال اسیرکُشی بزدلانه در سنت و قاموس ما بلوچ ها وارد شده است؟ آنهم کشتن جوان تازه پدرشدۀ زابلی مان. آن برادر هم استانی مان که از سر ناچاری شغل مرزبانی را برگزیده بود؟ آیا می دانید که ما زابلوچستانی هستیم؟ شمائی که سنگ اهل سنت را بر سینه می زنید، آیا پیام های آشکار و پنهان مولوی عبدالحمید را نشنیده اید؟ یا شاید شما هم همچون شیعیان تندرو زابلی، او را متحد بخش هائی از حکومت می دانید. آیا شما واکنش روشنفکران ایران را نسبت به گروگان ها نمی دانستید؟ شما نمی دانستید که هنرمند معروف و صاحب نام برای آزادی این گروگان ها به جمع آوری امضاء مشغولند و چند صد هزار امضاء جمع آوری کرده اند. آیا می دانید که آنها ی توانند بیانگر افکار عمومی مردم ایران باشند. آیا معنای این کار را می دانید؟ آیا در کنارتان کسانی نیستند که این اخبار و اطلاعات را برایتان از فارسی ترجمه کنند و شما را در جریان افکار عمومی بخش آگاه جامعه قرار دهند؟ حداقل از آنهائی که وابسته به جریانی قدرت طلب هستند و اخبار و اطلاعات وبلاگ تان را از «انجمن» های پوششی شان کپی می کنید، و گاه از مشاوره های شان بهره مند می شوید، فضای جامعه را می پرسیدید.

ای شمائی که سنگ اهل سنت و مردم مظلوم بلوچ را بر سینه می زنید، آیا می دانید که آن دختر و پسر دانشجوی بلوچ در دانشگاه زاهدان نمی توانند از اقدام بُزدلانه شما در برابر پرسش های بهت برانگیز دیگر دانشجویان حمایت کنند؟ آیا می دانید که آیا کشاورز بلوچ ، آن پیشه ور بلوچ، آن کاسب بلوچ که هر روز با زابلی و شیرازی و کرمانی و بیرجندی و بمی سروکار داشته و زندگی در هم تنیده ای دارند، نمی تواند از اقدام غیرانسانی شما در اسیرکشی بزدلانه دفاع کند؟ آیا می دانید که آن معلم بلوچ در سر کلاس های درس در برابر سئوالات دانش آموزانش و آن عضو بلوچ شورای شهر و روستا هم نمی تواند از اقدام شما حمایت کند؟ شما کار را به جائی رسانده اید و آنچنان سنگ دلانه عمل کرده اید که حتی سخنگوی تان نیز بصورت علنی و آشکار از شما اعلام برائت کرده است. شاید این اقدام تان برای ارائه بیلان کار برای دیگرانی است که ما نمی شناسیم؟ اما هر چه هست این اقدام سنگ دلانه و بزدلانه، در راستای منافع ما مردم مظلوم بلوچ نیست.

ظلم و جور تحمیل شده بر ملت ما، جای کتمان ندارد. سیاست های حاکمان اسلامی بر بلوچستان، زندگی را بر ما تنگ کرده است. تبعیض های روزانه شان بر روح جمعی ما سوهان می کشد. قلب های مادران مان هر روز در حسرت دیدار فرزندان اسیرمان در هم فشرده می شود. تیرهای خونین شان هر روز سینه جوان بیچاره ای را که برای امرار معاش مجبور به دادوستد خرد است ، می شکافد و نام قاچاقچی بر او می گذارند. پست های بازرسی شان، محل تحقیر و توهین هائی می شوند که تنها از ماموران اشغالگر انتظار می رود. سردرگمی انبوه جوانان بیکارمان، بسیاری از زندگی های خانوادگی مان را به جهنمی آشکار تبدیل کرده است. برای استفاده از منابع سرشار طبیعی مان اقدامی صورت نمی گیرد. برای رشد و شکوفائی اقتصاد استان کم کاری آشکاری در جریان است و حتی بودجه های اختصاص داده شده نیز مصرف می شوند. حتی خرمای بلوچستان به نام خرمای بم و پسته مان به نام پسته رفسنجان فروخته می شود. حتی روحانیان مان نیز از فشارهای امنیتی در امان نیستند. اما با این همه راه مبارزه ما، راهی نیست که شما برگزیده اید.

مبارزه مدنی ما سال هاست که جریان دارد. به تعداد رو به گسترش دختران و پسران تحصیل کرده مان نگاه کنید. به انبوه معلمان و کارمندان بلوچ نگاه کنید. به حضور پررنگ مان در بسیاری از عرصه ها اداری نگاهی بیاندازید. به وزن بلوچ ها در کشاورزی و تجارت و کسب و کار توجه کنید. حالا بیش از گذشته ما بلوچ ها در استان مان حرفی برای گفتن داریم. این بلوچستان، دیگر بلوچستان چند دهۀ پیش نیست. به تعداد زنان و مردان شاعر، داستان نویس، نقاش و فیلم ساز و هنرمندمان نگاه کنید. به حجم وبلاگ نویسان مان نظری بیاندازید. آن ها جامعه مدنی ما را شکل می دهند. دیگر نمی توان آنها را کتمان کرد. جیغ بنفش وبلاگ نویسان تندرو شیعه در استان از اینجاست. و شما مدعیان دفاع از منافع اهل سنت، آب به آسیاب همین تندروها می ریزید!

استان ما شاید تنها استانی است که تعداد کثیری از مردمان دیگر استان ها در آن کار و زندگی می کنند یا درس می خوانند. در هم تنیدگی ملی در این استان از همه دیگر استان ها بالاتر است. اینجا در کنارمان، بیرجندی ها، کرمانی ها، بمی ها، شیرازی ها، یزدی ها، مشهدی ها، افغان ها را در جای جای استان مان زندگی می کنند؛ در لباس کشاورز، در نیمکت مدرسه و دانشگاه، پشت میز اداره، در دامنه کوه، در مغازه همجوار. آنها می توانند پیام مظلومیت ما را در سطح کشور پخش کنند . همان هائی که فرهنگ مهمان نوازی ما را زبانزد عام و خاص کرده اند. این سرمایه بسیار بزرگی است. ما در کنار مردم دیگر استان ها و دیگر ملیت ها، می توانیم خواست های مان را مطرح کنیم و فریاد مظلومیت مان و صدای رسایمان برای احقاق حقوق مان را به گوش همگان برسانیم و مبارزه مشترک مان علیه بختک جمهوری اسلامی را به پیش برده و به سرانجام برسانیم. ما می خواهیم روی پای خودمان بیایستیم و در کنار هموطنان مان بجنگیم. ما حاضر نیستیم به سربازان جنگ نیابتی قدرت های منطقه ای و آتش بیاران جنگ های فرقه ای شیعه و سنی و بلوچ و فارس تبدیل شویم. ما از بازیچه این و آن شدن نفرت داریم. دست از سر ما بردارید. به آرمان ما خیانت نکنید. گروگان کُشی بزدلانه، سنت ما بلوچان نیست!
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۱۴
________________________________________________________________________________
گزیده هائی پیرامون اعدام بزدلانه یک برادر گروگان زابلی
ـــــــــ________________________________________ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
balouch-gerogan1اطلاعیه سازمان مبنی بر اعدام یکی از پاسدار ان
به نام عدل
سازمان جیش العدل اعلام میدارد که یکی از پاسداران متعلق به رژیم را در راستای درخواست مردم ظلم دیده و مادران داغداراهل سنت اعدام نمود،و در منشور سازمان درج شده که سازمان در راستای ظلم زدایی بپاخواسته و در این باره هیچ گونه ظلمی را بر نمی تابد و واکنش نشان خواهد داد.
سازمان با هرگونه ظلم و زیادتی مخالف است و در راستای برچیدن ظلم بپاخواسته و اعدام گروهبان جمشید دانایی فر واکنشی به کنش های رژیم و جنایاتش در حق فرزندان اهل سنت می باشد.
پاسدار گروهبان یکم جمشید دانایی فر در راستای اعلام قبلی سازمان مبنی بر قصاص خون شهید علی نارویی به دار آویخته شد.و جسد وی در قبال اجساد 50 تن از شهدای راه آزادی مبادله خواهد گشت.
سازمان به رژیم هشدار میدهد که اگر تا 10 روز دیگر از این تاریخ به درخواست سازمان مبنی بر آزادی زندانیان اهل سنت اقدام نکند 1تن دیگرازپاسداران رژیم به دارآویخته خواهد گشت. بنابراین این ده روز پایان فرصت و چانه زنی است و خانواده های این پاسداران می توانند به تحصن در مقابل مجلس و دفتر ریاست جمهوری خواهان آزدی زندانیان اهل سنت در قبال آزادی فرزندانشان باشند.
سازمان جیش العدل
یکشنبه، 3 فروردین ماه 1393 برابر با 23-03-2014
*************************************
balouch-gerogan3سخنگوی جیش العدل: با اعدام مرزبانان ربوده شده مخالفم
سه شنبه 24 جمادی الاول 1435هـ – 25 مارس 2014م
دبی، العربیه.نت فارسی
عبدالرئوف ریگی، سخنگوی «جیش العدل» و برادر عبدالمالک ریگی رهبر اعدام شده گروه بلوچ جندالله، روز سه شنبه 25 مارس 2014 طی تماس با العربیه.نت مخالفت خود را با اعدام مرزبانان ربوده شده ایرانی اعلام کرد.
ریگی گفت: «بنده عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالمالک ریگی و سخنگوی جیش العدل، به نمایندگی از سوی خود و خانواده ریگی به اعدام گروهبان اسیر اعتراض داریم و این اعدام بدون مشورت و هماهنگی ما انجام گرفته است.»
وی در ادامه به العربیه.نت گفت: «ما اعدام این سربازان را به مصلحت مقاومت نمی دانیم.»
به گفته وی: «این در حالی است که علمای اهل سنت از بنده شخصاً تقاضا کردند که از اعدام این سربازان صرف نظر کنیم.»
وبسایت عدالت نیوز وابسته به گروه جیش العدل روز یکشنبه گذشته ضمن انتشار بیانیه ای اعدام یکی از سربازان ربوده شده ایرانی به نام گروهبان جمشید دانایی فر، را اعلام کرد.
این گروه در بیانیه خود آورده در پاسخ به کشته شدن علی نارویی، یکی از اعضای جیش العدل در زندان جمهوری اسلامی، دست به این اقدام زده است.
عبدالرئوف ریگی در ادامه افزود: «من سعی کردم تا از اعدام این افراد جلوگیری کنم اما متاسفانه این اقدام صورت گرفته است و در همین راستا من نگرانی خود را اعلام کرده ام.»

**********************************************************
balouch-gerogan4مولوی عبدالحمید در گفت وگو با خبرنگار ایلنا
در مورد خبر کشته شدن یکی از مرزبانان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش العدل گفت: خودمان عزادار مرحوم مولانا احمد بودیم که خبردار شدیم یکی از مرزبانان اسیر ایرانی نیز کشته شد و این مسأله غم و اندوه ما را چند برابر کرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان این که مردم استان سیستان و بلوچستان نگران وضعیت سلامت مرزبانان ربوده شده هستند، گفت: این سربازان از مرزهای کشور حفاظت می کردند و برای ما بسیار با ارزش هستند و سلامتی آنان نیز برای ما حائز اهمیت است.
وی خواستار آزادی فوری این مرزبانان توسط گروهک جیش العدل شد و تأکید کرد: پیام ما به سردمداران این گروه این است که کار اشتباه و غلط آن ها محکوم است و نباید با احساسات مردم بازی و یا آن را تحریک کنند. اقدام به گروگان گیری به هر دلیلی نادرست است و نباید آن را ادامه داد.
مولوی عبدالحمید خطاب به گروه جیش العدل گفت: باید از طریق گفت وگو مشکلات و ادعاهای خود را مطرح و از آن طریق به نتیجه رسید، نه این که دست به اسلحه برد و مشکلات مردم منطقه را بیش تر کرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اظهار کرد: در حال حاضر در کشور فضای گفتمان حاکم شده و حرف همه گروه های موافق و مخالف شنیده و به آن پاسخ مقتضی داده می شود به همین دلیل نباید دست به جنگ زد تا از این طریق به خواسته ها و اهداف خود رسید.
مولوی عبدالحمید مجدد در پایان خواستار آزادی مرزبانان ایرانی توسط گروه جیش العدل شد و از آنان خواست که برای رفع مشکلات خود با مسؤولان ایرانی گفت وگو و زمینه را برای بازگشت این سربازان به خانواده هایشان مهیا کنند.
*********************************************
balouch-gerogan6روح الله زم
خدا را شکر که مسئولین زنده هستند و سلامت؛من به واقع نگران سلامتی شان شده بودم،زیرا سکوتشان ما را نگران می کند.
رییس جمهور محترم درگذشت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب شیرازی را به مقام معظم رهبری،مراجع عظام،حوزه های علمیه و مردم استان فارس تسلیت گفت.
دیروز و امروز چشممان به در خشک ماند تا دستخطی از رییس جمهور برای تسلیت به مردم ایران و خانواده مرزبان کشته شده ایرانی به رسانه ها برسد،اما نرسید.توقع زیادی هم نیست،آخر خودش گفته بود که رییس جمهور تمام مردم ایران است! راستش را بخواهید از دیروز منتظر دستور اکید رییس جمهور به مدیران مربوطه و وزرای کشور و اطلاعات و امور خارجه هستم تا موضوع را بصورت جدی پیگیری کنند،اما ترجیح دادند تعطیلات نوروزی مسئولان مربوطه را خراب نکنند. دارم فکر میکنم که اگر این اتفاق در هر کشور دیگری افتاده بود مسئولان آن کشور تعطیلات خود را نیمه تمام رها کرده،سریعا به پایتخت اعزام می شدند تا موضوع را پیگیری کنند. مگر جرج بوش پسر نبود؟ در پی یک حادثه تعطیلاتش را در مزرعه اش در تگزاس نیمه کاره رها میکرد و به کاخ سفید می آمد.
مرحوم دانایی فر از دید حاکمان جمهوری اسلامی شهروند درجه یک نبود،یک سربازی بود که خانه اش در همان سیستان و بیغوله ها بود،کسی او را نمی شناخت،پولی نداشت،پارتی کلفتی هم نداشت،پدر و برادر و پسرخاله و شوهر عمه اش هم مسئول و مدیرکل و وزیر و معاون وزیر نبودند،یک سرباز بود که در راه وطن کشته شد،اینهمه در راه کشور جان دادند،ایشان هم روش، اصلا اون چهار نفر بقیه هم روی ایشان! چه اهمیتی دارد؟ خاطر مبارک مقام معظم را روی اسب در سال اسب در وکیل آباد مکدر نکنید،خدا قهرش میگیرد که نماینده اش بر روی اسب در سال اسب مکدر و دل چرکین شود.
*****************************************
balouch-geroganjamshidخانواده جمشید دانایی فر در گفتگو با مسیح علی نژاد
می گویند که تا این لحظه هیچ یک از مسولان سراغ آنها حتی برای دلجویی هم نرفته اند و آنها به خبر کشته شدن جمشید توسط جیش العدل اطمینان ندارند.
خبر کشته شدن یکی از پنج مرزبان گروگان گرفته شده ایرانی، توسط گروه جیش العدل ابتدا از طریق خود این گروه و سپس مقامات ایرانی اعلام شد اما پدر خانم و دایی جمشید دانایی فر در این مصاحبه از پیگیری هایش در مرزبانی و استانداری کرمان سخن می گوید و در عین حال تصریح می کند: من، همسر جمشید واعضای خانواده مان امید به زنده بودنِ جمشید داریم و از تمامی کشورهایی که خواستار آزادی این مرزبانان بودند می خواهیم اگر اتفاقی برای جمشید افتاده کاری برای مان بکنند و خبری بدهند.
تا این لحظه و پس از انتشار خبر مربوط به کشته شدن جمشید دانایی فر مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان درباره دلیل این اتفاق و نحوه همکاری های دو کشور برای حل مشکل گروگان ها، خبر و مطالب ضد و نقیضی را در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده اند که در این میان خانواده ها سرگردان هستند و نمی دانند دقیقا چه اتفاقی برای مرزبانان گروگان گرفته شده رخ داده است.
خانواده جمشید دانایی دانایی فر با بیان اینکه از عملکرد مسولان تا این لحظه رضایتی ندارند از همدلی های مردم تشکر کرد و در عین حال خواستار این شد که در صورت امکان خانواده چهار سرباز دیگری که گروگان هستند با آنها ارتباط برقرار کنند و یا کسی شماره تلفنی از خانواده دیگر مرزبانان را در اختیار آنها قرار دهد تا آنها بتوانند با هم در مورد مشکلات شان گفتگو کنند.
گفتگویی در مورد جزییات وضعیت گروهبان گروگان گرفته شده با پدر همسر جمشید دانایی فر که دایی او نیز است انجام داده ام که در زیر می توانید بخوانید و بشنوید:
من مسیح علی نژاد روزنامه نگار هستم اگر شرایط مناشبی دارید خواستم در مورد اینکه جیش العدل گفته جمشید دانایی فر را اعدام کرده با شما گفتگویی انجام دهم.
بله
اگر ممکن است بفرمایید نسبت شما با با جمشید دانایی فر چه است؟
من پدر خانم ایشان هستم
می توانم بپرسم واکنش دختر شما بعد از اینکه این خبر را شنیدند چه بود؟
ایشان هنوز امیدوار است که جمشید زنده باشد.
آیا برنامه و مراسمی برای جمشید دارید؟
نه تا زمانی که خبرمان قطعی نشده ما مراسمی نداریم.
می توانم بپرسم مسولان در این لحظه چه کار کردند؟
مسولان زحمت شان را کشیدند ما دیگر انتظاری نداریم.
کسی از مسولان تا این لحظه کسی برای دلجویی با شما تماس گرفته؟
نه کسی دلجویی نکرده، ما هم که رفتیم از مسولان خواستیم پشت در بسته ماندیم تا مدت ها، بعد هم که رفتیم جواب های خوبی نگرفتیم. یعنی ما رضایتی نداریم در حقیقت. به خاطر اینکه وقتی رفتیم مرزبانی، دیشب هم رفتیم مرزبانی بعد از بیست دقیقه زنگ زدند افسر جانشین مرزبانی را از خانه اش آوردند که به ما گفت شما دیگر اینجا کار ندارید بروید استانداری. ما استانداری هم که رفتیم به ما گفتند خبر { کشده شدن جمشید دانایی فر} قطعی نبوده، با توجه به اینکه خود معاون امنیت کشور اعلام کزد اما رییس امنیت شهر آقای مرعشی گفت عوامل ما که در منطقه هستند به ما مخبر قطعی ندادند. گفتیم ما عاقبتش چه کار کنیم آیا نظر شما بر این است که ما مراسم بگیریم؟ گفت، صبر کنید، ما نمی دانیم چه کار کنیم شما که نمی توانید بروید آنطرف آنها هم که اینجا نیستند تا بتوانید بروید رو در رو بنشیند. بلاخره خبر قطعی ندادند که چه کار کنیم. تلویزیون هم که خبرهایی می دهد. مثلا ده روز قبل گفتند آزاد شدند….
شما خودتان شنیدید؟
بله ده روز قبل همین تلویزیون اعلام کرد که آزاد شدند، شبکه یک هم پخش کرد ولی بعد گفتند خبر کذب است. رفتیم آنجا گفتند قول و قرار شده که آخر سال قبل از عید اینها آزاد می شوند، هر طوری شده به هر قیمیتی که شده ما این مرزبانان را آزاد می کنیم.
مردم هم همدلی های زیادی کردند از شبکه های اینترنتی گرفته تا هنرمندان که گفتند می خواهند صداشون رو به گروهای تروریستی برسانند می خواهم بدانم آیا این همدلی ها به گوش تان رسیده و تاثیری داشته؟
ممنون می شویم از اینکه مردم با ما احساس همدردی می کنیم.
شما خودتان آیا حرفی دارید با کسانی که جمشید دانایی فر و دیگر همراهانش را به گروگان گرفتند؟
خدا خودش عدل و مبین است، بلاخره اینها از کرده های شان پشیمان می شوند. اسیری که در هر کشوری بوده، تا به حال سابقه نداشته که به اسیر آزاری برسانند. تمام دنیا خواستار آزادی شان بودند ولی اینها توجه نکردند، فقط یک کشور نبود که، چندین کشور خواستار آزادی مرزبانان بودند ولی این گروه حتی توجهی به این کشور های دیگر هم نکردند. با این حال ما خواستار این هستیم همین کشورهایی که خواستار آزادی مرزبانان بودند اگر هم اتفاقی برای مرزبانان افتاده که ما البته اطمینان نداریم همین کشورها جواب شان را بدهند.
اطلاعات زیادی در مورد جمشید دانایی فر وجود ندارد، ممکن است شما خودتان توضیح بدهید سن ایشان را سمت شان چه بود، آیا سرباز بود، روحیه خودش چگونه بود؟
ایشان درجه دار بود، سن اش ۲۵ سال بود، روحیه خوبی داشت. علاقمند به خدمت بود اما این سری که می رفت، نمی خواست برود، یک طور دیگری بود، به خاطر همین بچه اش. انتظار می کشید که خدا به او بچه بدهد، بعد انتظارش این بود که به ایشان مرخصی زایمان همسر می دادند. منتظر بود فرزندش به دنیا می آمد که به او مرخصی بدهند و در کنار همسرش باشد که اینطور نشد، چهار روز بود که رفت و این اتفاق برایش افتاد.
بچه اش الان چند روزه است و اگر اسمی برای او انتخاب کردید مایل هستید دیگران بدونند؟
بچه اش بیست روزه است. اسمش را قبل از اینکه پدرش برود خودش انتخاب کرد، امید رضا.
و خود ایشان هم ظاهرا از اینکه فرزندش به دنیا آمده مطلع نشدند.
اگر از طرف رسانه ها مطلع شده باشد بله. چون روزنامه ایران عکسی از ایشان گرفته بود از ما.
در مورد پدر مادر جمشید دانایی فر هم ممکن است کمی توضیح دهید؟
مادر ایشان خواهر من است. در واقع جمشید هم خواهر زاده من است و هم داماد من است. مادر ایشان چهار سال قبل در تصادفی از دنیا رفت، پدر ایشان هم خیلی روانی شده، مریض بوده اما الان که این ماجرا را شنیده بدتر شده، گوشه خانه افتاده و دیگر نمی تواند صحبت کند.
خواسته تان از دولت روحانی و وزارت کشور و دیگر مسولان امنیتی چه است؟
روشن کردن این مسائل بعد هم امنیت را درست برقرار کنند. تدبیر های درستی به نیروها بدهند که بتوانند از مرزها نگهداری کنند. …در ضمن من هم یک خواهشی دارم. اگر زحمتی بکشید شماره تلفن سربازهایی که همراه جمشید بودند را در اختیار ما قرار دهید تا ما بتوانیم با آنها هم صحبتی داشته باشیم. درخواست ما این است که ببینم آنها چه حرف هایی دارند، خواست آنها چه است.
بله صحبت های شما را با صدای خودتان در اینترنت پخش می کنم و اگر خانواده های سربازها خواسته شما را شنیدند و آمدند سراغم، حتما با شما تماس خواهم گرفت.
ممنونم. سالم باشید
*************************************************
baloch-sarbazgroganسربازان وطن ما را آزاد کنید Free Iranian Soldiers

این موزه با تشکر از همه ملت ایران بخصوص هنرمندان و ورزشکاران ، دانشگاهیان و همه اقشار ملت ایران که همبستگی خود را با این عزم ملی نشان دادند نتیجه نهایی آمار امضاهای ثبت شده در دو سامانه رایانه ای موزه صلح تهران و پیامکی برنامه نود را بشرح زیر اعلام کرد

تعداد امضاهای ثبت شده در سایت موزه صلح تهران 392303 عدد

تعداد پیامکهای برنامه نود 1200012 عدد

مجموع کلی 1592315 عدد

در ضمن برای روشن شدن اذهان درباره بعضی از اظهار نظرهای مطرح شده در این روزها، این موزه به صورت رسمی اعلام داشت که درخواست برای امضایِ بیانیه (سربازان وطن ما را آزادکنید ) از سوی تعدادی از هنرمندان و فرهیختگان جامعه با رویکردِ همدلی با خانواده نگران این عزیزان در آستانه شب عید و سعی در توجه و تمرکز بیشتر رهبران در سطح منطقه و جهان برای رفع این مشکل با ارائه یک سند قوی مردمی به سازمان ملل صورت گرفته و دراین باره نمایندگی محترم سازمان ملل در ایران نیز صرفا بر طبق وظایف مرسوم و جاری خود عمل کرده، مراتب را به سازمان مربوطه جهت پیگیری گزارش خواهد کرد

سربازان وطن ما را آزاد کنید Free Iranian Soldiers

بیانیه جمعی از هنرمندان، ورزشکاران، اهالی رسانه و فرهنگ و دیگر اقشار مردم ایران در حمایت از مرزبانان اسیر ایرانی

به نام خدا

ما هنرمندان، ورزشکاران، اهالی رسانه و فرهنگ و دیگر اقشار مردم ایران با هر سلیقه و نگرش، ازهمه مقامات مسئول و با نفوذ جهان، سازمان ملل و نیز دولت دوست و همجوار پاکستان درخواست داریم تا به عنوان عملی انساندوستانه، همه توان خودرا بکار گیرند که هرچه زودتر جوانان ما، این سربازان بیگناه به گروگان گرفته شده در مرزهای جنوب شرقی کشورمان، به دامان گرم خانواده های نگرانشان بازگردند

اسامی بترتیب زمان تایید و امضاء

عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان،مرتضی سرهنگی،هدایت الله بهبودی، کیومرث پوراحمد،سید رضا میرکریمی،کمال تبریزی، حمید فرخ‌نژاد، رخشان بنی اعتماد، مهتاب کرامتی، رویا نونهالی، فرهاد توحیدی، جمال شورجه، امیرشهاب رضویان، محمدرضا شرف الدین، محمدمهدی عسگرپور، ناصر تقوایی، مرضیه وفامهر، اصغر فرهادی، مینو فرشچی، بهرام رادان، تهمینه میلانی،میترا حجار،سهیلا گلستانی،احسان عبدی پور،محمود کلاری،اسحاق خانزادی،رویا تیموریان،مسعود رایگان،درنا مدنی،رضا اعظمیان،جواد شمقدری،رامبد جوان، محسن امیریوسفی، رضا درمیشیان،مهدی سجاده‌چی، حسن فتحی، هانیه توسلی، امیر جعفری، مهناز افشار، صابر ابر، سحر دولتشاهی، گوهر خیراندیش، روح الله سهرابی، دانش اقباشاوی، مجتبی میرتهماسب، احمدرضا درویش، مریلا زارعی ، وحید موساییان ، محمد علی سجادی، نادر مقدس ، لیلا زارع ، پژمان بازغی ، رضا عطاران ، محمد احسانی ، شبنم مقدسی ، کوروش سلیمانی ، پرویز شیخ طادی ، محمد رسول اف ، رضا غفاری، جعفر پناهی، هنگامه قاضیانی، لیلا ارجمند، چکامه چمن ماه، مرتضی رزاق کریمی ،نازنین فراهانی، علیرضا امینی، شهاب حسینی، امیر سماواتی ، مهوش قادری ، محسن قاضی مرادی ، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد ، فرج الله سلحشور، روح الله حجازی ، علی احمدزاده ، فرشید نوابی، هومن اشکبوس، افشین هاشمی، کیوان کثیریان ، سعید پرسا ، محمدرضا برنجیان ، امین میری ، امیر اثباتی ، مهرداد میرکیانی ، شالیزه عارف پور ، آتوسا راد، پرستو جلیلی ، علی شادمان ، بهزاد آزادی ، سید محسن هاشمی ، ناصر صفاریان ، رضا دا د، شیرین بزرگمهر ، حبیب رضایی ، حبیب احمدزاده ، مجید ماهیچی ، علی نجفی ، رخساره قائم مقامی ، محمدرضا جان پناه، لیلی گلستان ، سعید عیسایی ، مجید شتی، محمود غفاری ، فرزانه طاهری، رعنا جوادی ، لیلا نقدى پرى، محمدرضا عباسیان ، عبدالله خسروی ،سیدرضا شکراللهی ، شهرام جعفرینژاد ، امیرحسین یزدانبد ، یونس تراکمه، آزاده اخلاقی، نوشین جعفری، مجید برزگر، لیلا نقدی پری، لیلی فرهادپور، نغمه ثمینی، خسرو سینایی، گیزلا وارگا سینایی، فتح الله جعفری جوزانی، سحر جعفری جوزانی، مهرداد صدیقیان، محسن مومنی شریف ، محمد حمزه زاده، ایمان راد ،علیرضا شجاع نوری ، مونا زندی ، طاها شجاع نوری ، رضا شجاع نوری ، صبا صمیمی ، غزاله معتمد ، الهام کردا ، سعید چنگیزیان ، رویا جاویدنیا ، بهناز جعفری ، بابک حمیدیان ، اشکان خطیبی، عباس غزالی، پگاه آهنگرانی، هومن سیدی، مرجان اشرفی زاده، سینا گنجوی، حمید امجد، مهوش شیخ الاسلا می، زهره الحمدی، ناهید توسلی، فرهاد اصلانی ، سید مسعود صفوی ،زینب احمدزاده، امیر حسین ثنائی ، مژگان فرح آور مقدم ، تهمورس پورناظری ، سهراب پور ناظری ، سیاوش سرمدی ، مازیار میری ،کاوه سجادی حسینی ،مهران ملکوتی ، سامان مقدم ،علی قربانزاده، ژرژ هاشم زاده، پانته‌آ پناهی‌ها، علیرضا برازنده ، آناهید روستا ، کامیاب عشایری، لیلا پرهیزگار ، نوید سجادی حسینی ، کریم امینی ، سجاد عظیمی ، سیامک ادیب ، امین قوامی ، علیرضا حکیم زاده ، اشکان فتاحی ، جواد فراهانی ، محمدرضا عزتخواه ، صابر کامیان ، اکبر دهقان ، صادق مختاری ، مینو عاشوری ، محمدرضا امین زاده، الهام حصاركي باران كوثري. پيمان معادي. جواد افتاده. امير حسين حيدري پيروز كلانتري. ثمين مهاجراني. ميثم داوودي راضييه ميرشريفي علي نيلي احمدابادي طاهره رياحي. بهنام رهنمايي فرخنده جبارزادگان مجتبي راعي سارا حدادي ميثاق زارع حميدكوثري اشكان گشتاسبي شاهين بهرام نژاد پرويز زارعي نرگس جودكي بيتا وكيلي فرزاد خوشدست، معصومه مصدري، عزيزالله حميدنژاد، بهروز پاك نهاد، مينو مرتضوي، مهرداد اسكويي، محمدرضا تهامي نژاد، نگار خسرو شاهي، شهلا لاهيجي، عسل عباسيان، نازنين موسايي، مهدي گنجعلي، اسيه اميني، ماهرخ شمس، شيرين شفايي، پروفسور الهه رستمي، بهاره رهنما، پیمان قاسم خانی، محمدرضا جعفری جلوه، احمد دهقان، محمدرضا بایرامی، شهاب الدین عادل، محمد آفریده، لیلا زند، پروفسور عباس عدالت، نرگس آبیار،مریم باقری، امیرحسین ثنایی، محمدحسین قاسمی، ابوذر پورمحمدی، احد صادقی، ارشین ادیب مقدم، هایده صفی‌یاری، شهاب اسفندیاری، کامران شیردل، امیر توفیقی، پژمان لشکری‌پور، عادل معمارنیا، مونا رضاپور، سیده اعظم حسینی، ماهرخ باستان، رضا مقصودی، عادل فردوسی‌پور، بهرام شفیع، مهناز افضلی، حسن پورشیرازی، شیرین سعیدی، سیدمحسن ابراهیم‌زاده موسوی، سپیده فارسی، منصوره وافری، دری رضایی، مهتابقصیرپور، محمد رحمانی، داریوش غریب زاده، حسین روشنکار، مهتاب ابراهیم زاده، رامتین مرادی بالف، عطالله سلیمانیان، عبدالحسن برزیده، قربان محمدپور

مسئولین و برادران اهل تسنن و تشیع استان سیستان و بلوچستان

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به همراه طلاب و روحانیون اهل تسنن، حجه الاسلام رضا ایمانی خواه، مدیرمرکز مدیریت حوزه علمیه استان به همراه 700 نفر از طلاب و روحانیون تشیع، حجه الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام غلامرضا عباسی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمع زیادی از فرهنگیان، مدیر کل سازمان بهزیستی استان و کارکنان این سازمان، پرسنل ویژه نامه سیستان و بلوچستان روزنامه خراسان و سایر ادارات و مدیران

گروه آزادگان موسوم به «بيست و سه و آن يك نفر

یک ـ محمد ساردویی 2ـ رضا امام‌قلی‌زاده 3ـ جواد خواجویی 4ـ احمد علی‌حسینی 5ـ محمد باباخانی 6ـ سلمان زادخوش 7ـ مجید ضیغمی 8ـ منصور محمودآبادی 9ـ حمید تقی‌زاده 10ـ ابوالفضل محمدی 11ـ یحیی کسایی نجفی 12ـ حسن مستشرق 13ـ حسین قاضی‌زاده 14ـ یحیی دادی نسب قشمی 15-خانواده آزاده مرحوم سیدعباس سعادت 16ـ حمیدرضا مستقیمی 17ـ عباس پورخسروانی 18ـ علیرضا شیخ‌حسینی 19ـ حسین بهزادی 20ـ سید علی نورالدینی 21ـ محمد صالحی 22ـ محمود رعیت‌نژاد 23ـ احمد یوسف‌زاده و ملاصالح قاري

اعضا، بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه استقلال تهران

علی فتح‌الله زاده، امیر قلعه‌نویی، اصغر حاجیلو، بهتاش فریبا، علی نظری، ایوب اصغرخانی، آندرانیک تیموریان، ستار همدانی، ایمان عالمی، آتیلا حجازی، صادق ورمزیار، محمد نوازی، حمید بابازاده، سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری، آرش برهانی، امیرحسین صادقی، علیرضا نیکبخت‌واحدی، مهدی فنونی‌زاده، علی شوری، جلال بیات، احمد جمشیدیان، محمد قاضی، مهرداد اولادی، پژمان نوری، سیدمحمدحسین حسینی

قهرمانان تیم‌های ملی کشتی ایران

رسول خادم، حسن بابک، علی رضا رضایی، محمد بنا، غلامرضا محمدی، ایرج اسفندیاری فر، محمد طلایی، حمید سوریان، رضا لایق، امید نوروزی، حسن رحیمی، قاسم رضایی، مسعود اسماعیل پور، طالب نعمت پور، عزت‌اله اکبری، سعید عبدولی، احسان لشکری، حبیب اله اخلاقی، رضا یزدانی، بشیرباباجان زاده، کمیل قاسمی و دیگر اعضای کادر فنی و کشتی گیران تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران

اساتید دانشگاه هنر تهران

سعید کشن فلاح ،محمدرضا حسنایی ، سید محسن هاشمی ، صابر امامی ، فرزان سجودی ، فاطمه شکیب ، حمید دهقانپور ، اسماعیل بنی اردلان ،حسین فرخی ،محمد شهبا ، اسماعیل شفیعی ،فهیمه میرزا حسینی ، مژگان فرح اور مقدم، معصومه علی نژاد، مجید شیخ انصاری
baloch-gerogan5
روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و سایر اصحاب فرهنگ و اهل ادب

محمد تاجیک ،فرزانه ابراهیم زاده، امیر توده روستا ، آسیه امینی ، ماهرخ شمس ، نازنین موسایی ، عسل عباسیان ، نسرین بصیری ، محسن اسکندری ، عادل مقدس ، مژ گان جمشیدی ، بیتا موسوی ، زهرا حق شعار ، پوریا آسترکی ، مرجانه پورحسین ، کیوان مهرگان ، شهرزاد همتی ، شیرین تولایی ، مهدی گنجعلی ، نگارخسروشاهی ، دریا نیلچی ، پریا پورنوری ، نرگس توسلیان ، منا افروغ ،محمدرضا جهان پناه،سهیلا اکبری ، پریسا فرمان ، باربد گلشیری ، بهروز شادلو ، الهام زماانی ،امیر احمدى آریان ، علیرضا رمضانی ، فیروزه صابر ، نوش آفرین عاطفی ، نیاز اسماعیل پور ، مژده دانش پژوه ، سعید عباسپور ، افشین رضاپور ، ناهید طباطبایی، الهه خسروی یگانه، محمدرضا رستمی، علی افتخاری، سمیه علیپور، حسین عیدی‌زاده، بهناز شیربانی، مهدی یاورمنش، علی دهباشی، فخری شادفر، زهره تنکابنی، پروین ضرابی، روبان تبریزی، خورشید عابدینی، عالیه مطلب‌زاده، فرخنده جبارزادگان، اکرم مصباح، پروانه البویه، نسرین فرهومند، مریم حبیبی، محترم حبیبی، ثریا یوسفی، لیلا ایپکچی، احسان دبیری‌وزیری، سیدنظام‌الدین موسوی، کامران قبادی، محسن یزدی، بهزاد شهبازی، محمد حسین‌کلهر، احسان هوشیارگر، سیدحبیب موسوی، کیوان امجدیان، احسان عباسی، نغمه دانش آشتیانی، مریم فیروزفر، نرگس محمدی، زهره سعیدی، روح الله زندی‌فرد، حسین سلیمی، حسن کربلایی، مصطفی وثو‌ق‌کیا، مقداد مددی، علیرضا طهرانی، سمیه نبی، آزاده لرستانی، ایزد مهرآفرین، محمدرضا عبداللهی، فاطمه ملکی، سیدعلی حسینی، نفیسه اسماعیلی، رحمت رمضانی، فاطمه عودباشی، محسن صادقی، رامین سفری، علیرضا پورصباغ، علیرضا نصیری، زهره رضایی، امیر ابیلی، علیرضا قرائتی، محمد تاجیک، فرزانه ابراهیم‌زاده، امیر توده روستا، آسیه امینی، ماهرخ شمس، نازنین موسایی، عسل عباسیان، نسرین بصیری، محسن اسکندری، عادل مقدس، مژگان جمشیدی، بیتا موسوی، زهرا حق شعار، پوریا آسترکی، مرجانه پورحسین، کیوان مهرگان، شهرزاد همتی، شیرین تولایی، مهدی گنجعلی، نگارخسروشاهی، دریا نیلچی، پریا پورنوری، نرگس توسلیان، منا افروغ، محمدرضا جهان پناه، سهیلا اکبری، پریسا فرمان، باربد گلشیری، بهروز شادلو، الهام زمانی، امیر احمدى آریان، علیرضا رمضانی، فیروزه صابر، نوش آفرین عاطفی، نیاز اسماعیل‌پور، مژده دانش پژوه، سعید عباسپور، افشین رضاپور، ناهید طباطبایی، زهره بهروزی نیا، شیرین بزرگ مهر، آمن خادمی، طاهره یوسفی، مونا کامبد، ‫پرستو بیرانوند، ‫میثم سعادت، ‫سعید سیف، ‫راضیه عباسی، مطهره شفیعی، محمدجواد صابری، ‫بنفشه رنجی، ‫زهره علی حسینی، الهام لایقی، زینب کریمیان، علیرضا مرادی، احسان حسینی نسب، هانیه نجد عطایی، حسین عبدالهی، یسرا بخاخ، وحید ونایی، ‌سلمان محمودی، مهدی محمودی، آزاده عطار، فتانه غلامی، حسن رستمی، مریم نراقی، امیر بهاری، مهدی علاقه‌بند، راضیه زرگری، حمید بهشتی، حمید بیاتی، زهرا مهدی‌زاده، حمید نورشمسی، احمد افشار، سعید الهی نیا، عباس کریمی، الهام نادری فرید، علی پوراحمدی، نسرین نیکنام، الناز اسکندری، ‌سینا علی‌محمدی، نگار شریف‌زاده، فهیمه کوه خضری، علی زادمهر، سپیده حیدرآبادی، محمدرضا نوریان، مریم عرفانیان، محمدمهدی نورقربانی، لعیا بغدادی، سمیه دهقان‌زاده، مهدی تقوی، عسل اسماعیل‌زاده، هادی حسینی‌نژاد، بیتا ناصر، احسان رنجبران، کریم پورزبید، امیر توانا، مهدی مشکینی، زهرا عبدالمحمدی، مریم یوشی‌زاده، ‫حسین اسلامی فرد، علی عباسی مزار، محمدامین میرزایی، قاسم عزیزی، مریم عاقلی، فاطمه کاکویی، پریسا ساسانی، ‫سهیلا فلاحی، احسان کبیری، احمدرضا مسعودی، فاطمه موسوی، حبیب الله ترکاشوند، نیوشا روزبان، مریم حاجی‌نوروزی، مهدی پورصفا، آروین مؤذن‌زاده، سیما حریان، کورش نور، ‫محمدصفری، ‫نیوشا عباسی، محمد دوامی، ‫محمدرضا نادری گیسور، مریم نوروزی، ‫محمد عظیمی، ‫یاسر یگانه، ‫کتایون مافی، فریبرز دارایی، ‫عطیه موذن، ‫مجید احمدی، ‌آیدا اورنگ، حمید هوشنگی، ابوالفضل فیضی‌خواه، علی دایلی، طاهره نمازی، ‌مریم فلاحی، فهمیه پناه‌آذر، مرتضی نصیری، پریسا هاشمی، حسن همایون، مهدی طاهرخانی، مهرداد رسولی، سارا غضنفری، محبوبه شعاعی، صادق قربانی، زینب مرتضایی فرد، هانیه ورشوچی، مریم خاکیان، مریم اطیابی، مولود زندی‌نژاد، مهدی خدایی، روح‌الله صابرزاده، سمانه فراهانی، فاطمه رحیمی، ‫محسن ظهوری، طاهره رحیمی، ‫لیلا مختاری، منصور بلدزاده، ‫ فرشید شکیبا، امیرحسین پورمحمد، حمید محمدی‌محمدی، محسن فرجی، ‫جواد شمس، علی شاملو محمودی، ابوالفضل الله دادی، محمد صابری، عباس کلاهدوز، رسول بابازاده، شیدا فرهادیان‌پور، حمید بازگشا، محمدرضا پارسا، فاطمه کامکار، مریم آجودانی، فاطمه عزیزی، سعید شمس، ‫حسن حمزه‌زاده، اصغر زارع کهنمویی، سید اسد رجبی، امیر عابد، میثم رشیدی مهرآبادی، صادق یزدانی، محمداسماعیل نوروزی، مهدی بی‌باک، فریبا پژوه، نیلوفر منصوریان، فرزانه آئینی، فرشاد اعظمی، محمد جعفری، هدی احمدی، آیدا پیغامی، نرگس رسولی، مولود حاجی‌زاده، محمدصادق جنان‌صفت، ساسان آقایی، سلمان زند، مریم موسی‌پور، آرش محبی، صدیقه محمودی، احسان بداغی، علیرضا حسینی، حسین نقاشی، مسعود حیدری، حامد زمانی، محمدصادق عابدینی، سپیده آماده، وحید حاجی‌پور، مصطفی شاه کرمی، علی طالب‌زاده، ‌الناز خمامی، داود عطایی، علیرضا کیانفر، اکبر صفرزاده، مقداد کامکار، زهرا آخوندی، طاهره صفری، ولی‌الله منصوریان، مهدی ندافی، رحیم محمدی، عقیل توحیدیان، عبدالمهدی وفایی‌فرد، شهاب‌الدین شعبانی‌نیا، علیرضا استادجهانگیر، زهرا عزیزمحمدی، زهرا کشوری

امضاهای این بیانیه، در حال افزایش است. همچنین متن این بیانیه همراه با امضاهای جمع آوری شده برای آقای بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد فرستاده خواهد شد
balouch-grogan
On 6 February 2014, five Iranian border guards were kidnapped by a Pakistan based terrorist group called » Jeishol-adl (The Army of Justice)». The following petition has been issued in support of the abducted soldiers and signed by large number of artists, scholars, athletes, journalist and activists.

Below is the petition text which is still open for more signatures:

«Free our Soldiers :Petition in Support of 5 Abducted Iranian Border Guards

We ask all responsible authorities in the world, the UN and our neighbor country, Pakistan to do their best as a humanitarian action so that the 5 innocent abducted Soldiers would come back home safe.»

With more than 350,000 signatures so far,including 250 famous artists, athletes, scholars, … .

در صورت امکان فرم به زبان انگلیسی تکمیل شود و در صورت ارسال ایمیل از طرف سایت آن را حتما تایید کنید. «پوشه اسپم ایمیل خود را بررسی کنید


کارها

Information

2 responses

27 03 2014
آریو

بلوچها مثل همه مردم دنیا انسان هستند و باید از حقوق بشر برخوردار باشند. متاسفانه کشور ایران فاقد دولت بوده و توسط یک گروه شورشی مسلح به نام جمهوری اسلامی اداره میشه.
کاش بین مردم ایران و روسیه و چین با مردم سوریه اندک هماهنگی مشاهده میشد. کاش همزمان در این کشورها هم شورش میشد:

شورش ایرانیان همزمان با مردم سوریه – فرصتی تاریخی که از دست میرود

27 03 2014
parstorch

با درود بر شما
من خودم یک خردگرا هستم وبه هیچ آیینی باور ندارم
چون می دانم پیروی کورکورانه از چیزی و تعصب زیاد بر آن باور
به خون و خونریزی می انجامد
آیا خواهد شد روزی که مردمان در کنار هم آزادانه و دوستانه زندگی کنند
بی آن که کسی خود را از دیگری برتر بداند و اعتبار هر کس تنها انسانیت و نیک منشی اش
باشد نه باوری که دارد؟

بیان دیدگاه