‹انفجار انتحاری› در چابهار، توسط هر جریانی و با هر انگیزه ای، محکوم است

15 12 2010

مَی مَکُران ـ بار دیگر این اقدام تروریستی جان ده ها نفر از هموطنانمان را گرفت. از نظر ما چنین اقداماتی به نفع مبارزات مردم بلوچستان نیست. ما تحت ستم و فشار شدیدی قرار داریم اما راه مبارزه با این ظلم ها دست زدن به اقدامات تروریستی و کشتن انسان های بیگناه نیست. بویژه انجام این اقدامات در روز تاسوعا، بیش از هر چیز به نفع آن افراطیونی در استان است که می خواهند جنگ شیعه و سنی به راه بیاندازند. هر چند هنوز هیچ جریانی مسئولیت این اقدامات را به عهده نگرفته است، اما هر جریانی که پشت این اقدام انتحاری باشد، در راستای جنگ افروزی در استان ما و دامن زدن به دشمنی میان مردم و راه اندازی جنگ شیعه و سنی عمل می کند.

احکام اعدام ، محاکم غیر قانونی و اعمال تروریستی را محکوم می کنیم
کسی که انسانی را بی گناه بکشد . گویا همه انسانها را کشته است و کسی که انسانی را از مرگ نجات دهد . گویا همه ی انسانها را نجات داده ا ست . ترور مردم بی گناه روز به روز تنفر برانگیزتر می شود»! خدایا ما رو از دست این بندگان متعصبت نجات بده! چیزی جز مصیبت برای مردم و جامعه ندارند. هر کس با هر اسمی انسان بیگناهی را بکشد مجرم و گناهکار است. ما از هرگونه عملیات تروریستی اعلام تنفر می کنیم و آن را به شدت محکوم می کنیم و با اعضای خانواده کشته شدگان و مجروحان حادثه ابراز همدردی می کنیم». .
« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

خبرگزاري فارس: فرماندار چابهار گفت: تعداد كشته‌ها و زخمي‌هاي حادثه تروريستي چابهار 28 تا 50 نفر است. سيدعلي باطني دقايقي پيش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: صبح امروز سه عامل تروريستي در چابهار قصد انجام حركت انتحاري داشتند كه يك نفر نزديك فرمانداري با انتحار خود تعدادي از مردم منطقه را شهيد و مجروح كرد. وي افزود: يك نفر ديگر از عاملين قبل از انجام عمليات انتحاري دستگيري شد و ديگري نيز توسط نيروهاي امنيتي به هلاكت رسيد. فرماندار چابهار شمار كشته‌ها و زخمي‌هاي اين حادثه را بين 28 تا 50 نفر عنوان كرد.

یکی از عوامل انتحاری
خبرگزاري فارس: گروهك ترويستي موسوم به جندالله مسئوليت انفجارهاي تروريستي صبح امروز چابهار را بر عهده گرفت.
به گزارش مانيتورينگ فارس، تلويزيون العربيه وابسته به وهابيون عربستان سعودي كه روابط نزديكي با گروهك تروريستي موسوم به جندالله داشته و پيش از اين علاوه بر پوشش اخبار عمليات اين گروهك، مصاحبه‌هاي اختصاصي با رهبران تروريست اين فرقه گمراه انجام داده است، لحظاتي پيش در خبري فوري اعلام كرد كه «جندالله مسئوليت دو انفجار صبح امروز در جنوب شرق ايران را بر عهده گرفت. »
العربيه به جزئيات بيشتري اشاره‌ نكرد. اين در حالي است كه «سيدعلي باطني » فرماندار چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان شمار كشته‌ها و زخمي‌هاي حادثه تروريستي چابهار را 28 تا 50 نفر اعلام كرد.

یکی از عوامل انتحاری
‹انفجار انتحاری› در چابهار چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است
بی بی سی ـ منابع خبری در ایران از وقوع انفجارهای انتحاری در استان سیستان و بلوچستان و تلفات ناشی از آن خبر داده اند.
روز چهارشنبه، 24 آذر (15 دسامبر)، منابع خبری در ایران به نقل از مقامات محلی استان سیستان و بلوچستان گزارش کردند که وقوع دو انفجار در شهر چابهار، در جنوب شرق این استان، تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.
در گزارش های اولیه، خبرگزاری دولتی ایران – ایرنا – به نقل از استاندار سیستان و بلوچستان وقوع «یک حادثه» در منطقه چابهار را تایید کرد و نوشت که براساس گزارش های رسیده، این انفجار نتیجه یک عملیات تروریستی بوده است.
همین خبرگزاری در گزارش های بعدی محل وقوع انفجار را مسجد امام حسین چابهار گزارش کرد و گفت که در اثر این واقعه، دهها تن از «عزاداران» کشته و زخمی شده اند که اشاره به مراسم عزاداری روز تاسوعاست.
پیشتر، خبرگزاری فارس از قول محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات حمعیت هلال احمر کشور، وقوع دو انفجار در چاربهار را گزارش کرد و نوشت که این انفجارها تلفات انسانی داشته است.
به گفته آقای مظفر، یک انفجار در مقابل محل فرمانداری چابهار و انفجار دیگر به صورت انتحاری در مجاورت آمبولانس هلال احمر روی داد که در اثر آن، چند نفر زخمی و کشته شدند.
این خبرگزاری مشخص نکرده است که به چه دلیل آمبولانس هلال احمر هدف انفجار انتحاری قرار گرفته و آیا انفجار دوم زمانی روی داده که ماموران امداد برای کمک به قربانیان انفجار اول در محل حاضر بودند یا نه.
در عین حال، آقای مظفر گفته است که در عملیات انتحاری در مجاورت آمبولانس هلال احمر، یک امدادگر در اثر اصابت ترکش زخمی شد و تحت درمان قرار گرفت.
فارس از قول همین مقام هلال احمر نوشته است که از دو یا سه روز گذشته، تهدیداتی در مورد انجام حملات تروریستی صورت گرفته بود و به همین دلیل هم جمعیت هلال احمر در نواحی مختلف استان در حالت آماده باش به سر می برد.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.
استان سیستان و بلوچستان در سال های اخیر شاهد اقدامات خشونت آمیزی مانند بمب گذاری، حمله به ماموران دولتی، گروگانگیری و در مواردی کشتن گروگان ها بوده که بیشتر این موارد به گروه موسوم به «جندالله» نسبت داده شده است.
جندالله خود را یک سازمان مدافع حقوق سنی های ساکن استان سیستان و بلوچستان معرفی می کند هر چند جمهوری اسلامی و چند کشور دیگر، از جمله ایالات متحده، آن را یک سازمان تروریستی می دانند.
در ماه فوریه سال گذشته، مقامات امنیتی جمهوری اسلامی از بازداشت عبدالمالک ریگی، رهبر این گروه، خبر دادند و در ماه ژوئن سال جاری نیز خبر اعدام او را منتشر کردند.
در آن زمان، مقامات قضایی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان گفتند که این گروه متلاشی و اعضای اصلی آن دستگیر شده و یا خود را تسلیم کرده اند.
در ماه فوریه سال جاری، به نقل از سایت اینترنتی جندالله گزارش شد که این گروه شخصی به نام محمد ظاهر بلوچ را به جانشینی عبدالمالک ریگی انتخاب کرده است.
درپی انتشار خبر اعدام عبدالمالک ریگی، همین سایت اینترنتی با انتشار اطلاعیه ای به نقل از جندالله، تهدید کرد که به عملیات خشونت آمیز علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

اسامی برخی کشته شدگان عملیات انتخاری در چابهار
چهارشنبه 24 آذر ماه سال 1389
اسامی برخی کشته شدگان عملیات انتخاری در چابهار
۱- نسترن خسروی فرزند جواد
2- عزیز اسفندتاج فرزند عبدالرحمن
3- گلمحمد فرهمند فرزند باباخان
4- رجبعلی بردبار فرزند حسین
5- علیرضا خواه‌
6- مسلم تاب‌خیز
7- منصور مؤذن
8- محمد وطن‌خواه
9- غلامرضا قاسمی
10- غلامرضا میرزایی
11- اکبر کوهکن
12- عبدالله آرش
13- مسعود منصوری
14- محسن کیخواه‌ فرزند برات
15- رضا حسین‌پور صنعتی
16- محمد رضایی
17- مصطفی کوهکن
18- سکینه سندگل به همراه فرزندش سنا پردل
19- احمد چهاردیواری
20- عرفان کتری
21- ربابه رستمی
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، هشت تن ديگر از شهداي حادثه تروريستي چابهار شناسايي شدند.
اسامي اين شهدا به شرح ذيل است:
1- مسلم آبخزر
2- عبدالله عارفي
3- ابراهيم كيايي
4- عبدالله چراغ مكان
5- صدرا دشتي
6- سعيد گرگي
7 -خالد مباركيان
8- وحيد دستكار

رادیو فرد ـ انفجار بمب در چابهار
رئیس سازمان امداد و نجات جمهوری اسلامی روز چهارشنبه اعلام کرد که انفجار بمب در شهرستان چابهار در میان دسته‌های عزاداری تاسوعا موجب کشته شدن دستکم ۳۶ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.
به گزارش خبرگزاری های داخل ایران اين انفجارها در ميان دسته های عزاداری تاسوعا و در ميدان فرمانداری چابهار رخ داده است.
به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران، ایسنا، به گفته شاهدان عین این انفجارها در میان هیئت عزاداری که در مقابل مسجد امام حسین این شهرستان تجمع کرده بودند به وقوع پیوسته است.
محمد يعقوب جدگال نماينده مردم چابهار در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايرنا با اشاره به عمليات تروريستی امروز در اين شهرستان تصريح كرد: «هنوز آماری از تعداد شهيدان در دست نيست، اما حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر به مراكز درمانی منتقل شده اند.»
فرماندار و رئيس شورای تامين چابهار اعلام کرده است که انتشار برخی خبرها مبنی بر اينكه ترويست‌ها سه نفر بوده‌اند و يا انفجار دو مورد بوده است، صحيح نيست و افزوده است که «عامل اصلی اقدام تروریستی» امروز چابهار دستگیر شده است.
تاکنون هیچ شخص و یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

گزارشی از اولین اخبار بازتاب عملیات تروریستی در چابهار
تهران – خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی خارجی صبح چهارشنبه خبر عملیات تروریستی چابهار را به نقل از ‹ایرنا› منعکس کردند.
خبرگزاری ‹رویترز› از تهران نوشت : ایرنا گزارش می دهد گزارش انفجاری امروز(چهارشنبه) در شهر چابهار در جنوب شرق ایران صورت گرفته است.
این خبرگزاری نوشت :گفته می شود احتمالا این حمله یک اقدام انتحاری بوده است.
این خبرگزاری افزود: گزارش ایرنا ، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران حاکی است یک مقام محلی وقوع انفجار امروز در چابهار را تایید کرده است..
خبرگزاری آسوشیتدپرس از تهران نیز گزارش داد:خبرگزاری رسمی ایران ( ایرنا) گزارش داد براثر حمله ی صورت گرفته در نزدیکی مسجدی در جنوب شرق ایران ده ها تن در مراسم عزاداری کشته شدند.
شبکه تلویزیونی ‹العربیه› نیز اعلام کرد انفجار در شهر چابهار واقع در جنوب شرق ایران، ده ها کشته برجا گذاشت.
این شبکه خبری عرب زبان گفت: این انفجار یک تجمع عزاداری به مناسبت روز عاشورا را هدف قرار داد.
شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز اعلام کرد که وقوع دو انفجار در شهر چابهار،حدود 50 کشته و مجروح بر جا گذاشت.
خبرنگار ایرنا گزارش داد: عزاداران حسینی در روز تاسوعا در یک میدان مرکز شهر چابهار هدف دو بمب عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا ، شاهدان عینی گفتند بمب اول صوتی بوده است.
اما بمب دوم که در میان جمعیت عزادار در میدان فرمانداری شهر چابهار منفجر شد حدود 20 تن را در محل وقوع شهید کرد.

زاهدان پرس ـ چگونگی دستگیری عوامل انتحاری حادثه تروریستی چابهار
در حادثه تروریستی ساعاتی قبل مسجد امام حسین چابهار تعدادی از عوامل انتحاری نیز دستگبر شدند . به گزارش زاهدان پرس، عامل اول انتحاری قبل از کشیدن کمربند انتحاری، توسط ماموران امنیتی مورد هدف قرار گرفته و از پای در می آید.
در حادثه تروریستی ساعاتی قبل مسجد امام حسین چابهار تعدادی از عوامل انتحاری نیز دستگبر شدند .
به گزارش زاهدان پرس، عامل اول انتحاری قبل از کشیدن کمربند انتحاری، توسط ماموران امنیتی مورد هدف قرار گرفته و از پای در می آید.
این در حالیست که عامل دوم انتحاری بلافاصله با انفجار خود باعث شهادت و زخمی شدن عزادران حسینی در مسجد امام حسین چابهار می شود . در همین حال انتحاری سوم که قصد فرار داشته است توسط مردم و ماموران امنیتی دستگیر می شود. گفتنی است اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار زاهدان نیوز
دقایقی پیش روبروی مسجد امام حسین(ع) در شهرستان چابهار عوامل خود فروخته دشمن با انفجار کمربند انتحاری خود باعث به شهادت رسیدن جمعی از عزاداران حسینی شدند. به گفته محمد يعقوب جدگال نماینده مردم چابهار: هنوز آماري از تعداد شهيدان در دست نيست، اما حدود 50 تا 60 نفر به مراكز درماني منتقل شده اند.طبق اطلاعات کسب شده عاملین انتحاری 3 نفر بوده اند که انتحاری اول با ورود به میان عزاداران هیات مذهبی شیلات شهرستان چابهار بمب اول را منفجر و بلافاصله انتحاری دوم وارد جمعیت شده که خوشبختانه انتحاری دوم عمل نمیکند و توسط نیروهای امنیتی حاضر در صحنه به هلاکت رسیده است و عامل انتحاری سوم نیز توسط مامورین زنده دستگیر می شود.

می مکران ـ چه جریانی پشت عملیات انتحاری چابهار است؟
وبلاگ»سیستان من» و «پیش بینی!» عملیات انتحاری؟
گروهک جندالله که پس از شکست در عملیات جاده چابهار و هلاکت یکی از سرکردگان اصلی اش حسابی منفعل شده و در تکاپوی جبران این شکست است و قصد دارد بزودی عملیات انتحاری دیگری به شیوه مسجد جامع انجام بدهد که پس از انفجار اول و به محض تجمع مردم و نیروهای کمکی ، انفجار دوم را در میان کمک کنندگان انجام بدهد و احتمالا» این بار از یک یا چند زن استفاده میکند کما اینکه چندی قبل خواهر عبدالمالک معدوم به همراه چند زن دیگر از بستگان اصلی اش که اکثرا کسانی هستند که شوهران و یا برادرانشان عضو گروه بودندو در عملیاتهای مختلف به هلاکت رسیده اند و توسط چند تن از مولویهای عضو گروهک شستشوی مغزی شده اند و انها را وادار کردند که به بهانه تلافی و انتقام جویی و همچنین رفتن به جنت و دیدار با شوهرانشان در بهشت !!! این عملیات انتحاری را انجام بدهند و در خبرها آمده بود که در حال حاضر این زنها در یکی از اردوگاههای گروهک در پاکستان در حال فراگیری فنون نظامی هستند و طبق خبرهای رسیده در روزهای قبل چندین نفر از نظامیان آمریکایی مستقر در پاکستان به این اردوگاهها رفت و آمد داشته اند و احتمال دارد که وظیفه آموزش این افراد انتحاری بر عهده نظامیان آمریکایی باشد …
مدتی قبل هم خبری داشتیم که گروهک جندالله مجهز به سلاحهای میکروبی شده و حتی یک نوع اسلحه در اختیار دارد که به سم سیانور مجهز است و اگر کسی بر اثر شلیک گلوله مجروح شود به مرور زمان بر اثر سیانور کشته میشود …امیدوارم که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در این ایام و بخصوص امشب و فردا که شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) است هوشیاری بیشتری داشته باشند .


کارها

Information

2 responses

15 12 2010
بهام

درسته که محکومه…
ولی من فکر میکنم که این بمب خبری بود در مقابل خبر های عاشورای امسال…(که خبر ها تحت الشعاع قرار بگیرند)

15 12 2010
میثم

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و ان اله راجعون
انا فتحنا لک فتحا مبینا
این است پیروزی بزرگ اسلام » ترس دشمنان از بودن اسلام»

تا بوده همین بوده ، شیطان همه جا و همیشه در کمین نشسته تا انسانی را به گناه آلوده کند ، هر گناهی گناه است چه می خواهد قتل بشد چه ، چه زنا ، چه بی ججابی چه هر چیزی که خدا انسان را از انجام آن منع کرده اینها همه گناهند و ما باید بر حال خودمان گریه کنیم که چه بسا گناهانی میکنیم که هزاران برابر از قتل بدترند و در واقع همین ها عوامل بوجود آورنده این قبیل جنایاتی همچون قتل و کینه و فساد اند ، می دانم که هر چه می نویسم را جوری خاص برای خودمان توجیه می کنیم تا گناه مان را به نحوی توجیه و انجام آن مبادرت کنیم ،دنیا محل تفریح های احمقانه نیست دنیا محل امتحان بزرگی افکار است ، سلام خدا بر تمامی شهدای پاک اسلام که با شهادتشان افکار بزرگ را دوباره می سازند . به جای محکوم کردن این اعمال جنایتکارانه ، بیایید دست از اعمال غیر خدایی خودمان برداریم . تا باعث شادی روحشان شویم .

بیان دیدگاه