فعالیت سیاسی و فرهنگی هم در بلوچستان حکم اعدام دارد

9 08 2010

مَی مَکُران ـ در حالی که مقامات امنیتی و قضائی در بلوچستان مدام اعدام های جنایت کارانه خود را با اتهامات امنیتی و یا قاچاق توجیه می کنند، حالا دیگر حزب اللهی های تشنۀ خون، رسمأ اعلام می کنند که فعالیت های فرهنگی و مدنی نیز با حکم اعدام روبرو خواهد شد. سایت زاهدان پرس که بیانگر نظرات حزب اللهی های منتظریون سیستان و بلوچستان است، پس از زدن اتهامات واهی به شهید یعقوب مهرنهاد، فعال مدنی ـ فرهنگی بلوچ، در مورد به اصظلاح ارتباط او با گروه جندالله، در سالگرد شهادت این فعال مدنی، از اعدام او دفاع کرده و از مقامات قضائی و امنیتی به دلیل این که گویا در مورد اعدام فعالین فرهنگی و مدنی از خود سستی نشان می دهند، انتقاد کرده است. از فضاسازی های زاهدان پرس، بوی مرگ و خون به مشام می رسد. به نظر می رسد که بخشی از مقامات امنیتی و سیاسی استان و مرکز، در صدد آشوب و متشنج کردن فضای استان و راه اندازی حمام خون و جنگ های مذهبی هستند. پخش اخبار ی مبنی بر ورود فعالین مذهبی اهل سنت که از آن ها به نام وهابیون نام برده می شود نیز بیانگر این سیاست بشدت خطرناک هست. آن ها وقتی صدها نفر از طلبه های قم را به شهرهای گوناگون بلوچستان می فرستند، هیچ سخنی از خطرناک بودن تبلیغات مذهبی نمی کنند. در اینجا نیز می توان تبعیض مذهبی را بخوبی مشاهده کرد. برای آشنائی با نظرات فاشیستی این جریان به دو مطلب زیرین توجه کنید:
مجازات برای ارتباط سیاسی و فرهنگی با جندالشیطان ؛
احکامی که کمتر اجرا می شود!

روهک جندالشیطان سعی کرده است در سالهای اخیر درکنار یارگیری برای کارهای شبه نظامی تعدادی از فعالین سیاسی و فرهنگی را نیز به خود جذب کرده تا سخنگوی گروهک به صورت غیر رسمی در منطقه باشند
گروهک ریگی طی سالهای اخیر گرچه به عنوان یک گروه تروریستی شبه نظامی شناخته شده است ولی این گروه برای خود دارای اصول و اعتقادات سیاسی و فرهنگی خاصی نیز می باشد .
به گزارش زاهدان پرس طی سالهای اخیر از گروه ریگی تعدادی از فعالین سیاسی و فرهنگی نیز گاه به صورت مستقم و گاه به صورت مستقیم حمایت کرده اند .
در این میان فعالین سیاسی و فرهنگی ضد انقلاب که عمدتا در خارج از کشور می باشند از گروه ریگی به صورت مستقیم حمایت سیاسی و فرهنگی کرده اند.
اما تعدای از فعالین سیاسی و فرهنگی که در داخل ایران حضور دارند به صورت غیر مستقیم از گروهک حمایت کرده و سعی کرده اند این حمایت ها به صورت تلویحی و غیر مستقیم از خواسته های گروهک باشد .
این در حالیست که این حمایت بدین گونه بوده است که اینان در غالب رسمی و به صورت تلویحی قسمتی از خواسته های گروهک جندالشیطان را به صورت مطالبه یک قوم یا یک اقلیت مذهبی حتی تکرار کرده اند .
ادعاهای همچون تبعیض و ظلم به اهل سنت ، قوم بلوچ و … از مواردی بوده است که دیده می شود تعدادی از سیاسیون نیز مخصوصا در سیستان و بلوچستان آن را تکرار می کنند .
گروهک جندالشیطان سعی کرده است در سالهای اخیر درکنار یارگیری برای کارهای شبه نظامی تعدادی از فعالین سیاسی و فرهنگی را نیز به خود جذب کرده تا سخنگوی گروهک به صورت غیر رسمی در منطقه باشند.
حتی در زمینه فرهنگی نیز در سالهای گذشته مشاهده شد که چگونه گروهک یک نفر را در داخل استان سیستان و بلوچستان به نام یعقوب مهرنهاد که خود را به عنوان یک فعال فرهنگی و سیاسی مطرح کرده بود ، چگونه بکار گیری کرده است .
یعقوب مهرنهاد که مسئول یکی از تشکل های سازمان ملی جوانان بود پس از یک کار اطلاعاتی مشخص شد که مسئول شاخه فرهنگی گروهک جندالشیطان بوده است .
وی پس از بررسی معترف شد که چگونه با وجوی که در استان سیستان و بلوچستان بوده است شاخه فرهنگی گروهک را مدیریت می کرده است .
این در حالی بود که نگاهی به سوابق یعقوب مهرنهاد نشان می دهد که چگونه وی توانسته بود با فعالین سیاسی بلوچ منجمله با تعدای از نمایندگان اهل سنت در مجلس و حتی بعضی مولوی های مطرح ارتباط گیری کرده و حتی از نام و شهرتشان به صورت غیر مستقیم برای تحقق اهداف گروهک استفاده کند .
البته عکس های یادگاری مهرنهاد با این فعالین سیاسی و مذهبی! همچنان برای اکثریت مردم استان سوال برانگیز است .
بنابراین می توان گفت که دستگاه قضاء در کنار تلاش برای مجازات اعضای گروه که سابقه عملیات تروریستی دارند باید با افرادی که به صورت سیاسی و فرهنگی از گروه حمایت می کنند نیز برخورد جدی داشته باشد .
این در حالیست که حمایت تلویحی و همچنین تکرار ادعای سیاسی گروهک توسط تعدادی از فعالین سیاسی و مذهبی در صورت بی توجهی در درازمدت می تواند توجیهی برای عملیات های بیشتر گروهک در منطقه باشد.
زیرا چنانچه افرادی ناآگاه ببینند که خو استه های گروهک و تعدادی از فعالین سیاسی که به صورت رسمی حتی در نظام تریبون دارند! یکی می باشد ناخواسته اقدامات گروهک را نیز تایید خواهند کرد!.
ورود وهابیون آموزش دیده به سیستان و بلوچستان
این در حالیست که طی سالهای اخیر سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین دروازه های ورودی وهابیون به کشور محسوب شده که تعدادی از مراکز مذهبی تندرو در این استان مسئولیت پشتیبانی مالی و اعزام آنها به دیگر نقاط کشور را بر عهده دارند
درآستانه ماه مبارک رمضان تعدادی قابل توجه ای از طلاب وهابی آموزش دیده وارد استان سیستان و بلوچستان شده اند .
به گزارش زاهدان پرس در آستانه ماه مبارک رمضان فعالیت های مذهبی وهابیون در استان سیستان و بلوچستان به صورت گسترده تری افزایش یافته بطوریکه اخبار رسیده حاکیست که تعداد قابل توجه ای از طلاب تبلیغی وهابی آموزش دیده در کشورهای پاکستان و افغانستان از چند روز قبل به صورت گروه های کوچک وارد خاک ایران و سیستان و بلوچستان شده اند .
تعدادی از این گروه های آموزش دیده وهابی نیز در حال حاضر از این استان با پوشش جماعت تبلیغی به سمت استان های سنی نشین دیگر کشور در حال حرکت هستند .
این در حالیست که طی سالهای اخیر سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین دروازه های ورودی وهابیون به کشور محسوب شده که تعدادی از مراکز مذهبی تندرو در این استان مسئولیت پشتیبانی مالی و اعزام آنها به دیگر نقاط کشور را بر عهده دارند .
همچنین بعضی از مراکز دینی در پوشش اهل سنت نیز در این استان ضمن تربیت طلبه وهابی ! اقدام به اعزام آنها به دیگر نقاط کشور منجمله استانهای همچون گلستان ، کردستان خراسان جنوبی و خراسان رضوی کرده اند .
در همین حال چندی فبل افشا نیوز خبر داد که در آستانه نزدیک شدن به ماه پر خیر و برکت رمضان اخیرا تعداد دو هزار نفر از روحانیون وهابی تحت عنوان طرح هجرت وارد استانهای سنی نشین ایران شده اند.
به گزارش افشا نیوز این گروه یک دوره آموزشی در کشور چچن گذرانده اند و برای بیست هزار پایگاه تبلیغاتی برنامه ریزی کرده و وسایلی چون دوربین و برخی وسایل جاسوسی نیز در اختیار دارند.
دولت عربستان با اقدامات ضد شیعی و ضد ایرانی خود با هماهنگی کشورهایی چون آمریکا و انگلیس اقدام به بسیج چریکهای وهابی در ایران نموده و قصد دارد در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی شدیدی را آغاز نماید.
در امتداد ورود این افراد به داخل کشوراقدامات ضد شیعی دولت عربستان علیه ایران قوت گرفته و خبرها حاکی بر این است که ملک عبدالله پادشاه این کشور بودجه هنگفت برای اقدامات ضد شیعی و ضد ایرانی اختصاص داده است.
این در حالیست که جوان آنلاین نیز در این باره خبر داد که اخیراً فرقه ضاله وهابیت فعالیت خود را به طور گسترده ای در کشور افزایش داده به طوریکه با نزدیک شده به ماه مبارک رمضان ضمن فرستاد مبلغین خود کتابهایی را برای تبیلغ این فرقه در سطح برخی استانها بخصوص شهرهای مذهبی از جمله مشهد به شدت افزایش داده و به صورت وسیعی توزیع نموده است.
تا کنون تعداد 24 مورد کتاب در این خصوص شناسایی شده که لازم است وزارت ارشاد در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشد.
این کتابها ضمن ترویج فرقه ضاله وهابیت با ایجاد شبهات در بین جوانان سعی می نماید که این طیف از جامعه را جذب نماید.
عجیب ترین دروغ تاریخ ،مهدی موعود یا مهدی موهوم ،گفت و گوی آرام با دکتر قزوینی ،خلافت و انتخابات ،احمد کسروی و…ا زجمله این کتاب ها می باشند.


کارها

Information

بیان دیدگاه